Contractul pentru proiectarea și construirea noii piste a aeroportului din Iași a fost semnat



Contractul pentru proiectarea și construirea noii piste a aeroportului din Iași, în lungime de 2.400 de metri, a fost semnat, marți, la Iași, președintele Consiliului Județean, Cristian Adomniței, afirmând că este un moment de cotitură pentru dezvoltarea orașului.
Directorul aeroportului Iași, Marius Bodea, și managerul firmei Max Boegl, Mathias Kirr, au semnat contractul privind proiectarea și execuția noii piste a aeroportului din Iași, investiția ridicându-se la 139,1 milioane de lei, fără TVA, transmite corespondentul MEDIAFAX.
La eveniment au asistat ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediu de Afaceri și Turism, Maria Grapini, primarul Iașiului, Gheorghe Nichita, dar și alți reprezentanți ai administrației locale și județene.
Președintele CJ Iași, Cristian Adomniței, a afirmat, înaintea momentului semnării documentului, că noua pistă reprezintă doar prima etapă din proiectul aeroportului, urmând ca, în cea de-a doua, să fie amenajate și piste de taxi și o parcare nouă, iar în a treia etapă, noile terminale și hangarul pentru reparații.
„Este un moment de cotitură pentru dezvoltarea Iașiului, care sper că va renaște din punct de vedere economic. Le spun investitorilor străini că încă este ieftin să cumpere la Iași. După ce vor începe lucrările, peste un an, va fi mai scump pentru investitori să vină aici. Totodată, le transmit celor plecați la muncă în străinătate să se gândească la faptul că șansele lor să-și găsească un loc de muncă la Iași vor fi mult mai mari. Aeroportul nu este un scop, obiectivul nostru este să creăm mai multă bunăstare”, a declarat șeful CJ Iași, Cristian Adomniței.
La rândul său, ministrul delegat pentru IMM-uri, Maria Grapini, a spus că afacerile nu se pot dezvolta fără infrastructură și că astfel de investiții sunt necesare.
Primarul Gheorghe Nichita a precizat că, timp de 23 de ani, Iașiul nu a găsit „energiile” necesare pentru a moderniza aeroportul, deși în oraș s-au făcut unele investiții chiar și de două ori mai mari precum cea de la aeroport.
„S-au făcut tot felul de investiții, dar n-am fost în stare să facem aeroportul”, a spus primarul Gheorghe Nichita.
Managerul firmei Max Boegl, Mathias Kirr, a afirmat că în următoarele săptămâni se va trece la proiectarea noii piste, lucrările propriu-zise urmând să demareze până în luna septembrie.
Directorul aeroportului ieșean, Marius Bodea, a declarat, la rândul său, că, pe perioada executării lucrărilor aeroportul din Iași va fi închis doar șase zile, timp în care va fi racordată noua pistă cu cea actuală, el apreciind că Iașiul va avea cea mai modernă pistă de aterizare și decolare din România.
„Este o lucrare complexă. În șase-șapte ani sperăm să atingem un milion de pasageri pe an, față de 200.000 câți am avut anul trecut pe aeroportul din Iași”, a mai spus Marius Bodea.
Firmele Max Boegl, Vega 93 Galați și UTI Grup au câștigat în asociere licitația pentru realizarea noii piste a aeroportului din Iași, în lungime de 2.400 de metri.
Fondurile pentru realizarea proiectului vor fi asigurate integral din bugetul Consiliului Județean, durata de execuție a lucrărilor fiind de 24 de luni.
În prezent, pista aeroportului din Iași măsoară doar 1.800 de metri, iar mai multe companii aeriene au refuzat să opereze zboruri la Iași, invocând calitatea precară a actualei piste.
De pe aeroportul din Iași sunt efectuate zboruri către București, Viena, Roma, Londra, Bolgna și Torino.