Șeful administrației județene, Gheorghe Șoldan, a anunțat că în perioada imediat următoare, la Suceava se vor semna contractele pentru realizarea lucrărilor la cele două loturi ale autostrăzii A7 de la Pașcani la Suceava. Gheorghe Șoldan a amintit că tronsonul Pașcani – Suceava și cel de la Suceava la Siret din Autostrada Moldovei A7 vor fi finanțate prin programul european SAFE (Security Action for Europe), prin care România va beneficia de o finanțare de 16,68 miliarde de euro.
Gheorghe Șoldan a arătat că după ultimele discuții avute la Ministerul Transporturilor, în perioada imediat următoare, cel mai probabil la începutul lunii noiembrie, urmează să fie semnat la Suceava contractul pentru cele două loturi din tronsonul Pașcani – Suceava, pe o lungime totală de 62 de kilometri, precum și pentru finalizarea studiului de fezabilitate al drumului expres Suceava – Siret. El a spus că lucrările vor fi realizate de grupul UMB, una dintre cele mai serioase companii românești de construcții, cu 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția efectivă a investiției. În același timp, șeful administrației județene a declarat că a semnat și certificatul de urbanism pentru drumul expres care va fi construit de la Suceava la Siret.

- Șoldan anunță progrese importante și pentru șoselele de centură Gura Humorului și Fălticeni
Pe de altă parte, Gheorghe Șoldan a anunțat progrese importante și pentru șoselele de centură Gura Humorului și Fălticeni. Astfel, el a precizat că în mai puțin de un an, CJ Suceava a venit cu o nouă soluție tehnică și realistă, singura posibilă din punct de vedere economic și tehnic, și anume construcția în etape, cu o primă fază în regim de “half-profile”.„Această schimbare a făcut toată diferența, de la un cost total estimat inițial la nivel de autostradă, de 540 de milioane de euro în 2021, care astăzi ar fi depășit 700 de milioane de euro, am reușit să reducem costurile investiției pentru prima etapă de half-profile. Aceasta va costa aproximativ 150 de milioane de euro, fără TVA, o sumă realistă, care poate fi finanțată prin Programul Operațional Transport 2021 – 2027, cu o contribuție proprie de 10-15% a CJ Suceava”, a arătat Șoldan, care a mai adăugat că în doar 12 luni, un proiect blocat ani de zile a devenit pregătit pentru finanțare și implementare. El a explicat că în momentul de față proiectul se află la ultimul pas administrativ înainte de lansarea licitației pentru proiectare și execuție, reaprobarea indicatorilor tehnico-economici, proiectul de Hotărâre de Guvern aflându-se deja pe masa premierului.
De asemenea, el a spus că și proiectul variantei de ocolire a municipiului Fălticeni, un proiect extrem de important care a fost inițiat în 2010, a fost găsit într-o formă incipientă și blocat. „Am venit și aici cu o soluție tehnică nouă și am evitat zona protejată, fără a modifica decât foarte puțin traseul inițial. În câteva luni am bifat etape foarte importante în procesul de avizare, primind deja avizul rutier și avizul tehnic al Comisiei Tehnico-Economice de la CNAIR”, a explicat Gheorghe Șoldan, care a precizat că valoarea estimată a investiției este de 238 de milioane de lei, urmând să fie găsite și soluțiile de finanțare.






