Autoritatea Națională pentru Turism a atribuit în acest an mai multe contracte de promovare a brandului turistic al României, în valoare totală de 6,9 milioane lei fără TVA, la diverse evenimente, printre care concertul Tom Jones, festivaluri, raliuri, sau prin intermediul pilotului Mihai Marinescu.
Datele au fost centralizate pe baza anunțurilor de atribuire publicate de ANT pe site-ul de achiziții publice www.e-licitatie.ro.
Contractele au fost atribuite prin negociere, iar sumele nu includ TVA.
Contractul cu valoarea cea mai ridicată, de 2,65 milioane lei, a fost atribuit în aprilie Asociației Sportive Club Sportiv District Racing Team pentru servicii de promovare a brandului turistic național prin intermediul „vectorului de imagine” pilotul Mihai Marinescu în cadrul campionatului mondial de automobilism „World Series by Renault 2013”.
Alte două acorduri, în valoare de 976.000 lei și 174.449 lei, au vizat promovarea brandului la ediția din acest an a Raliului Sibiului, respectiv a Raliul Deltei „După 20 de ani”. Primul contract a fost atribuit în iulie Asociației Club Sportiv Scorpion Rally Team, iar celălalt, la finele lunii mai, asocierii Club Sportiv Nautic Motorsport – DBV Media House.
Pentru servicii de promovare a brandului turistic cu ocazia acțiunii „Descoperă România”, ANT a atribuit în august Asociației Ivan Patzaichin – Mila 23 un contract de 707.971 lei.
Aceeași asociație a primit în august alte două contracte: unul în valoare de 538.474 lei pentru promovare cu ocazia înființării Centrului de Informare pentru Destinații de Ecoturism București, și un altul, de 611.103 lei, pentru promovarea brandului cu ocazia acțiunii „Rowmania FEST – Festivalul Internațional al Bărcilor cu Vâsle”, ediția a III-a.
Societatea Română de Radiodifuziune și-a adjudecat, în mai, un contract de 127.991 lei pentru servicii de promovare a brandului cu ocazia unui concert susținut de Orchestra Națională Radio în cadrul Shanghai Spring International Music Festival, iar firma Emagic Live a câștigat, în luna iulie, un contract de 464.980 lei pentru servicii de promovare a brandului turistic cu ocazia Festivalului Bestfest.
Brandul turistic va fi promovat și cu ocazia concertului Tom Jones care va avea loc la 1 noiembrie, în baza unui contract de 638.566 lei acordat săptămâna trecută firmei D&D Event Entertainment.
ANT justifică alegerea procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare prin faptul că lucrările, produsele sau serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive artistice sau legate de protejarea unor drepturi de exclusivitate, se arată în anunțurile de atribuire publicate.