Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a semnat, marți, contractul pentru proiectarea și execuția electrificării liniei ferate Dărmănești – Dornești – Vicșani.
Oferta financiară a Asocierii RailEC a fost desemnată câștigătoare. Valoarea estimată totală a contractului este de peste 117 milioane de lei.
Sursa de finanțare este asigurată dintr-un Acord de Grant comun cu Ucraina în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei.
Durata contractului este de 26 de luni, din care: proiectare opt luni și execuție lucrări 18 luni.
Având în vedere că estre vorba de Ucraina și de un proiect european, par a exista șanse reale ca această linie să fie electrificată, într-un termen de ceva mai mult de doi ani de zile de acum încolo.
Pe linia Dărmănești – Vicșani se asigură ieșirea din țară, pe cale feroviară, spre Vadu Siretului și mai departe spre Cernăuți.
De la Suceava la Dărmănești există deja electrificare.
Până acum câțiva ani au circulat trenuri de călători pe ruta Suceava – Vadu Siretului, pe linie simplă, cu locomotive diesel.
În momentul de față, traficul feroviar mai este doar pe linie de marfă și este unul destul de intens.
În punctul de frontieră de la Vicșani ajung multe trenuri ucrainene, cu marfă, care au punctele de descărcare în zona nodului feroviar de la Dornești. La Vicșani este punct vamal și de control, inclusiv pe linie sanitar-veterinară.