Monitorizați zi și noapte

Contrabandiștii de țigări din rețeaua lui „Ion Petrișor”, protagoniștii fără voie ai unui film în „regia” DIICOT



Paul Iova, alias Ion Petrișor, acuzat de anchetatori că ar fi capul rețelei de contrabandă
Paul Iova, alias Ion Petrișor, acuzat de anchetatori că ar fi capul rețelei de contrabandă

Gruparea de contrabandă cu țigări în care 11 persoane au fost arestate, printre care și capul rețelei, Paul Iova (48 ani), alias „Ion Petrișor”, interlopul bucureștean care muta coroana de așa-zis rege al manelelor de pe capul lui Adi Minune pe cel al lui Nicolae Guță, apare, ne-au mărturisit surse judiciare, într-un film realizat de procurorii DIICOT Suceava, cu contribuția ofițerilor de la Investigarea Fraudelor și structurilor de filaj.
Principalii membri ai grupării au fost monitorizați 24 de ore din 24, pe mâna judecătorilor urmând să ajungă zeci de casete video și fotografii cu transporturile de contrabandă cu țigări făcute de suspecți, precum și mii de pagini cu transcrierile convorbirilor telefonice între aceștia, convorbiri interceptate de anchetatori.
Aproape de fiecare dată, în fața mașinii sau mașinilor în care erau încărcate țigările de contrabandă, de regulă două autoutilitare WV Transporter, mergea, la o distanță de doi-trei kilometri, un alt autoturism, cu rol de antemergător, de a anunța eventualele filtre ale poliției de pe traseu.
Lui Iova și celorlalți membri ai grupării, mulți dintre ei în mașini luxoase de zeci de mii de euro, nici prin cap nu le trecea că poliția ar putea fi chiar în spatele lor și că le știe fiecare mișcare.
Aveau stații de emisie-recepție, schimbau cartelele telefonice, își luau măsuri de contra filaj, alegeau periodic alte locații în care să depoziteze țigările și nu au bănuit nici o clipă că afacerea lor avea să falimenteze. Asta, până la sfârșitul săptămânii trecute, când o armată de oameni ai legii i-au săltat și le-au dat toate planurile peste cap.
„Ion Petrișor”, clientul de lux al contrabandiștilor suceveni

Paul Iova, alias „Ion Petrișor”, era practic cumpărătorul a mare parte dintre țigările de contrabandă de pe raza județului Suceava, țigări pe care le vindea, ulterior, pe piața neagră din București.
Afacerea mergea atât de bine, iar „Petrișor” nu a dus niciodată lipsă de clienți. Cum primea marfa de la Suceava, o vindea imediat unor terțe persoane.
Constantin Nistor, de 40 de ani, alias „Copilu”, din orașul Vicovu de Sus, și George Tărâță, în vârstă de 37 de ani, zis „Cușu”, din Vicovu de Jos, erau unii dintre principalii furnizori de tutun ucrainean pentru mahărul de la București.
Cantități semnificative de țigări aduse ilegal în țară, peste fâșia verde, i-au vândut organizatorului „Miss Piranda” și Ghiocel Liviu Zabațchi, de 42 de ani, și Mihaela Butnărașu, de 34 de ani, din municipiul Suceava, foști soț și soție.
Pe această filieră, au fost comercializate mii de baxuri de țigări, afacerea fiind una cât se poate de profitabilă.
Urmăriți și cu telefoanele ascultate

Una dintre numeroasele operațiuni de filaj și interceptare s-a petrecut în ziua de 23 iunie a.c., când la ora 8:19, Paul Iova îl apelează pe Vasile Titi Ieremciuc, de 47 de ani, din Bălcăuți, iar acesta din urmă îi comunică că are 20 de baxuri de țigări „Plugaru”, pentru care vrea 3,05 lei la pachet.
Câteva minute mai târziu, Iova o sună pe mobil pe o anume Luiza, distribuitoare de țigări, aceasta spunându-i că pe piața din București, un pachet de „Plugaru” se vinde cu 4 lei.
Pentru a se asigura că e o afacere rentabilă, Iova o sună și pe o femeie care vinde țigări în piața Obor, iar aceasta îi confirmă că un pachet de „Plugaru” se dă cu 4 lei.
În minutele următoare, Iova și Ieremciuc vorbesc de mai multe ori la telefon, bucureșteanul hotărând să cumpere zece baxuri de „Plugaru” și șapte de „Viceroy” (n.r.-atâtea încăpeau în mașina cu care erau transportate țigările).
Aflat la o pensiune din zona Rădăuți, Iova pornește la volanul unui Renault Megane, însoțit de doi „locotenenți” de-ai lui spre Vicovu de Sus, oprind la locuința lui Ioan Parasca, din localitate.
În curtea unei case apropiate, se încărcau de zor țigări de contrabandă într-o autoutilitară VW de culoare albă.Iova a plecat cu mașina din zonă, însă la câteva minute l-a sunat pe unul dintre șoferii săi, spunându-i să numere bine țigările.
Revine după câteva minute cu un alt telefon și îi dă indicații șoferului cum să încarce camioneta, care avea o podea falsă și peste care erau puse mai multe materiale de construcții.
La ora 10:42, „Ion Petrișor” este sunat de același șofer, care îi spune că a mașina a fost încărcată și așteaptă instrucțiuni cu privire la traseul care trebuie urmat.
În fața autoutilitarei, mergeau ca antemergători Iova și Parasca, primul cu Reanult Megane, al doilea cu Ford Focus.
În drum spre București, Iova dă telefoane mai multor persoane cărora le distribuie țigări, luând comenzi pentru vânzare.
Într-o stație peco din localitatea Tișița (Vrancea), „Ion Petrișor” oprește mașina și merge la o altă autoutilitară, de culoare albastră, la volanul acesteia fiind fiul bucureșteanului, Fănel Iova (27 de ani).
La scurt timp, apare în stația peco respectivă și dubița albă încărcată cu țigări. La volanul acesteia trece Fănel Iova și pleacă spre București, iar celălalt șofer se urcă în autoutilitara albastră care pornește spre Suceava.
La 19:13, Paul Iova îl sună din nou pe Vasile Titi Ieremciuc, cerându-i să mai facă rost de marfă pentru încă o mașină.
„Cușu” și „Copilu”, bănuiți de Iova că denunțau anumite transporturi la poliție

Interesantă este și transcrierea unei convorbiri telefonice între Paul Iova și Mihaela Butnărașu, din data de 5 mai a.c., la o zi după ce în zona Vicov s-au făcut mai multe percheziții pentru depistarea unor contrabandiști.
Iova o întreabă pe suceveancă ce s-a întâmplat, iar femeia îi răspunde că nu știe foarte multe, că a citit din presa locală despre acele descinderi.
Mihaela Butnărașu i-a mai spus bucureșteanului că îi este frică să mai meargă la Vicovu de Sus, după țigări, deși prețul a mai scăzut, și îl avertizează pe Iova să nu intre în vizorul filajului.
„Ion Petrișor” îi povestește cum la ultimul transport de 22 de baxuri, încărcat din Vicovu de Sus, a fost oprit de poliție, la intrarea în Suceava, însă mașina era goală, pentru că el a fost deștept și a mutat marfa în alta jeep, într-un Hyundai Santa Fe.
La un moment dat, cei doi vorbesc și despre „Copilu” și „Cușu”, iar Iova îi spune Mihaelei Butnărașu că are impresia că cei doi nu au fost încă săltați de poliție întrucât denunță alți traficanți de țigări.
Iova lăsa să se înțeleagă că cei doi nu ar fi străini nici de mai multe transporturi de-ale lui interceptate de poliție.
Își coordona afacerile prin telefon
În București, transporturile de țigări se opreau la un garaj de pe strada „Ilioara”, nr.15. Aici, susțin anchetatorii, era descărcată marfa și, la scurt timp, valorificată.
La 30 iunie a.c., de exemplu, ora 13:55, una dintre autoutilitarele cu care de regulă se transportau țigările de contrabandă a ajuns la garajul respectiv.
La scurt timp, în zonă au apărut mai multe mașini, în care a fost reîncărcată marfa și distribuită clienților care au cumpărat-o.
De cele mai multe ori, operațiunile erau coordonate prin telefon de către Paul Iova, care le comunica „locotenenților” săi ce cantități vor fi livrate pe persoane și sumele ce trebuiau încasate.
Într-una din convorbirile telefonice, Iova îi comunică unuia dintre oamenii săi de încredere că depozitul clandestin de pe „Ilioarei 15” trebuie schimbat, întrucât locația a fost deconspirată.


Paul Iova. Foto: MEDIAFAX
Paul Iova. Foto: MEDIAFAX
Paul Iova, alias Ion Petrișor, acuzat de anchetatori că ar fi capul rețelei de contrabandă
Paul Iova, alias Ion Petrișor, acuzat de anchetatori că ar fi capul rețelei de contrabandă