Consumul de mezeluri a scăzut cu 10-12% în acest an, din cauza efectelor crizei economice, iar unii producători au anunțat majorări de prețuri de până la 10%, determinate de scumpirea materiilor prime.
„Se cumpără și se consumă cu 10-12% mai puține mezeluri decât anul trecut. Sunt scăderi la toate categoriile de produse”, a declarat pentru MEDIAFAX Adrian Nicolaescu, directorul de marketing al companiei Caroli Foods.
El a spus că dacă până în acest an din cele trei categorii de consumatori – premium, mediu și economy – segmentul mediu era predominant, acum linia de demarcație s-a mutat și majoritari sunt consumatorii din clasa economy.
Și Sorin Minea, președintele federației Romalimenta și proprietarul producătorului de mezeluri Angst Ro, spune că piața a scăzut cu 7-11% în acest an. El pune diminuarea consumului pe seama majorării TVA și pe creșterea pieței „gri”.
Consumul ar putea scădea și în lunile următoare, pentru că unii producători estimează majorări de prețuri.
„Până la sfârșitul anului vor fi creșteri de prețuri la mezeluri de până la 10%, din cauza scumpirii materiei prime”, a afirmat Daniel Dumitrescu, directorul de marketing al firmei Aldis din Călărași.
Ionuț Dejeu, directorul firmei FrigoMeat din Bihor, specializată în importul de carne, spune că piața s-a diminuat cu până la 30% în acest an, din cauza diminuării nputerii de cumpărare a populației.
Și el estimează creșteri de prețuri „spre 10%” în acest an, determinate în principal de scumpirea combustibilului și a energiei electrice.