Două treimi dintre românii care achiziționează un automobil aleg mașina în funcție de consumul acesteia, următoarele criterii fiind marca, prețul, performanța motorului și confortul, potrivit unui studiu al companiei de cercetare GfK România, realizat în 2010.
De asemenea, analiza relevă că 5% dintre intervievați intenționau să achiziționeze un automobil în următoarele șase luni. Acest procent este comparabil cu cel înregistrat în 2009, de 6%, dar în scădere față de 2008, când 9% declarau același lucru. Anul trecut, procente mai mari pentru intenția de achiziționare se înregistrau în Oltenia și în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 ani.
Studiul mai arată că 60% dintre preferințele românilor în 2010 se îndreptau către achiziții mașini second hand.
Peste trei sferturi dintre cei care au declarat în 2010 că intenționează să cumpere un autovehicul aveau în plan să facă plata cash, din resurse proprii.
„În perioada 2008-2009, numărul românilor care preferau să plătească cash pentru automobilul cumpărat era mai mic, o posibilă explicație fiind legată de creșterea nesiguranței în rândul consumatorilor, scăderea veniturilor stabile și a disponibilității de a contracta un credit, precum și accesul mai dificil la credite în 2010”, se arată în studiul GfK România.
Un alt studiu al companiei, concentrat pe obiceiul de achiziție al asigurărilor, realizat luna trecută, relevă că doar 38% dintre români dețin o mașină proprietate personală, iar 19% dintre ei au asigurare CASCO.
Aproximativ 45% dintre posesorii CASCO au menționat prețul drept criteriu luat în calcul la alegerea asiguratorului, în timp ce pentru RCA acest criteriu a fost menționat de 74% dintre cei care au încheiat o astfel de poliță de asigurare. În București sunt semnificativ mai puțini șoferi care nu au acum sau nu au avut niciodată asigurare CASCO comparativ cu totalul eșantionului (39%, față de 70%).
Dintre posesorii de mașini noi, 38% au în prezent CASCO, 22% au avut, dar nu și-au mai prelungit asigurarea, iar 40% nu au și nici nu au avut CASCO, situație în care se regăsesc 85% dintre posesorii de mașini cumpărate la mâna a doua.
Pentru realizarea studiului au fost intervievați aproximativ 1.000 subiecți în fiecare lună, iar perioada analizată a fost ianuarie-decembrie 2010, respectiv februarie 2011.
GfK România este o companie de cercetare de piață fondată în 1992, și este parte integrantă a grupului german GfK.