Consumul de bere din România a crescut în perioada de vară cu 23% față de sezonul similar din 2005, iar piața a urcat în primul semestru cu 16%, ajungând la aproape 7,8 milioane hectolitri, a anunțat ieri asociația Berarii României.
„Decizia de a cumpăra mai multă bere decât de obicei a fost o consecință a obiceiurilor de consum ale românilor în perioada vacanțelor concentrate în lunile iulie și august. În plus, campionatul mondial de fotbal a dus tot mai mulți români la terase”, a declarat într-un comunicat managerul general al asociației, Constantin Bratu.
Segmentul de bere la halbă a reprezentat, în perioada iunie-august, 8,5% din volumul vânzărilor, având în intervalul similar al anului trecut o cotă de piață de 6,3%.
Asociația Berarii României estimează, pentru 2006, o creștere a consumului de până la 16 milioane de hectolitri, reprezentând un consum de 74 de litri pe an pe cap de locuitor.
Asociația include firmele Brau Union Romania, Interbrew Romania, United Romanian Breweries Bereprod și Ursus Breweries.
Cele patru companii au înregistrat în primul semestru vânzări de 5,6 milioane hectolitri, în creștere cu 18% față de nivelul de 4,75 hectolitri din aceeași perioadă a anului trecut.
Potrivit asociației, românii consumă bere „cu moderație și responsabilitate”.
Astfel, consumul în România s-a ridicat în 2005 la 70 de litri de bere/an/cap de locuitor, sub nivelul din Cehia – 160 litri, Germania – 118 litri, Austria – 111 litri, Luxemburg – 106 litri, Belgia – 96 litri, Spania – 79 litri sau Olanda – 78 litri.
Piața berii s-a ridicat anul trecut la 15,2 milioane hectolitri, fiind consemnată o creștere de 4,7% față de anul anterior pe ansamblul pieței și de 7,4% pentru membrii asociației.





