Situație delicată

Constructorul cere închiderea urgentă a podului de la Milișăuți, pentru reparații, dar și din motive de siguranță



Zona podului unde s-a produs surparea
Zona podului unde s-a produs surparea

Lucrările de reparații la podul de la Milișăuți de pe DN 2 H, care asigură legătura cu municipiul Rădăuți, stagnează de ceva vreme, chiar dacă muncitorii sunt pe teren și efectuează lucrările pe care le pot face. Firma Test Prima solicită insistent Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, administratorul drumului, să aprobe oprirea completă a circulației pe pod, din două considerente.
Primul, și cel mai apăsător, este că la capătul podului dinspre Rădăuți situația este delicată, existând o gaură care necesită o consolidare serioasă, iar al doilea motiv al solicitării este legat de începerea celei mai importante părți a lucrării, de montare a grinzilor care vor consolida podul.
Revenind asupra primei probleme, la finele lunii iunie a acestui an sfertul de con al podului a cedat, antrenând o surpare până la nivelul carosabilului. Această surpare a fost în mare consolidată, însă constructorul susține că nu se poate lucra mai în profunzime în condiții de trafic.
Cei de la Test Prima spun că au nevoie de oprirea circulației pentru a rezolva această problemă urgentă, după care să treacă imediat la lucrările de montare a noilor grinzi contractate.
Problema surpării de la capătul podului este serioasă și poate deveni atât de gravă încât oricum circulația să nu se mai poate face, avertizează constructorul.
Cei de la Test Prima au arătat și în adresele scrise că este imposibil din punct de vedere tehnic să se construiască podul pe jumătate de cale, iar pe cealaltă să se circule, existând pericolul de răsturnare. De altfel, această variantă este exclusă și de poliția rutieră, cu referire directă la siguranța traficului.
În cazul închiderii podului (decizie care mai devreme sau mai târziu trebuie luată) trebuie asigurat un pod provizoriu pentru localnici și trafic ușor, iar restul circulației ar putea fi mutată pe rute alternative, prin Satu Mare și pe la Ratoș.
Directorul DRDP Iași pune două condiții firmei pentru a aproba sistarea circulației pe pod
Pentru a lămuri situația, reporterii Monitorului de Suceava l-au contactat pe inginerul Ovidiu Laicu, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași.
Acesta a declarat că sunt două condiții pentru a aproba sistarea completă a circulației pe pod:
„Cei de la firmă au dreptate din punct de vedere tehnologic vorbind. Le-am transmis însă că nu opresc circulația până când nu văd grinzile în șantier. Eu trebuie să mă gândesc la toată lumea, și la agenții economici din zonă, și la localnici, adică să închid podul o perioadă cât mai scurtă. Firma trebuie să facă dovada că are grinzile și să facă acea variantă de trecere provizorie, acel pod provizoriu”, a declarat Ovidiu Laicu.
Acest a mai subliniat că încearcă să fie la mijloc între solicitările firmei constructoare și numeroșii agenți economici din zonă, care ar fi grav afectați dacă podul de pe DN 2H s-ar închide o perioadă foarte îndelungată.
Adresele firmei Test Prima sunt trimise de ceva vreme la DRDP Iași, însă nu au primit un răspuns favorabil.
Responsabilii de lucrare speră ca podul să fie închis măcar de la 1 septembrie, pentru a putea face lucrările și a monta noile grinzi până la intrarea în iarnă.
Podul trebuie să fie reabilitat complet până la finele primei părți a anului viitor
Contractul de reperații la pod este derulat de asocierea S.C. TEST PRIMA S.R.L. – S.C. BENY ALEX S.R.L. (lider) și S.C. Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi S.R.L. și prevede lucrări de reparații și consolidare la nivelul infrastructurii și suprastructurii podului, lucrări hidrotehnice și de siguranța circulației, marcaje rutiere și lucrări de mediu. Termenul de execuție al lucrării este de 14 luni. Acest termen se va împlini în debutul verii viitoare.
Podul de la Milișăuți a suportat o serie de reparații în anul 2018, când, în urma căderilor masive de precipitații, una dintre pile s-a deplasat, necesitând detonarea și reconstrucția totală a deschiderilor 6 și 7 (ultimele, pe sensul de mers dinspre Suceava spre Milișăuți).
În februarie 2020, trotuarul de pe pod s-a surpat cu tot cu balustradă, pe o porțiune de 27 de metri, ajungând în albia râului Suceava.
Podul de la Milișăuți a fost construit în anul 1962, are lungimea totală de 206,20 m, fiind prevăzut cu șapte deschideri, o lățime a părții carosabile de 6,30 m și două trotuare pietonale.
Practic, cu excepția zonei reconstruite în 2018, restul podului este din 1962.


Bucăți mai mici sau mai mari din pod cad zilnic
Bucăți mai mici sau mai mari din pod cad zilnic
Imagine de sub pod
Imagine de sub pod
Consolidarea parțială
Consolidarea parțială
Zona podului unde s-a produs surparea
Zona podului unde s-a produs surparea


Recomandări

Șoldan anunță începerea lucrărilor de refacere a rețelelor de electricitate și a drumurilor județene din localitățile afectate de inundații

Cușnir a luat foc când Harșovschi a întrebat în Consiliul Local despre stadiul de execuție a noilor creșe și despre un nou stadion în Suceava

Cușnir a luat foc când Harșovschi a întrebat în Consiliul Local despre stadiul de execuție a noilor creșe și despre un nou stadion în Suceava
Cușnir a luat foc când Harșovschi a întrebat în Consiliul Local despre stadiul de execuție a noilor creșe și despre un nou stadion în Suceava

Deputatul USR de Suceava, Emanuel Ungureanu, cere intervenția urgentă a Ministerului Mediului pentru închiderea definitivă a gropii de gunoi de pe Mestecăniș

Deputatul USR de Suceava, Emanuel Ungureanu, cere intervenția urgentă a Ministerului Mediului pentru închiderea definitivă a gropii de gunoi de pe Mestecăniș
Deputatul USR de Suceava, Emanuel Ungureanu, cere intervenția urgentă a Ministerului Mediului pentru închiderea definitivă a gropii de gunoi de pe Mestecăniș

Cockteil… cu amor, umor și poezie. Istorii ițcănene (1)