Reabilitarea drumului european 576 pe porțiunea Gura Humorului – Câmpulung Moldovenesc a fost sistată de constructor. Chiar dacă vremea permite efectuarea lucrărilor, pe teren nu este nici urmă de muncitor sau de utilaj. În afara unor semne de circulație aruncate pe marginea drumului și care îi avertizează pe șoferi că ar fi cazul să reducă viteza, pe traseu nu se întâmplă nimic.
De aproape trei luni, SCCF Group Colas și-a retras toate forțele umane și materiale de pe teren și a abandonat lucrarea. Motivul a fost explicat chiar de șeful SCCF Group Colas Iași, Dumitru Hanganu. „S-au acumulat datorii de peste cinci milioane de euro, iar potrivit contractului, putem sista lucrările dacă plățile nu se fac la timp”, a menționat Hanganu.
Pe de altă parte, directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) Dorina Tiron a declarat că firma care se ocupă cu reabilitarea acestui tronson de drum ridică prea multe pretenții.
„Plățile s-au realizat în termenii contractuali, dar ei doresc mai mult și vor să forțeze nota, dar o forțează pe mâna lor”, a declarat Tiron.
Șefa CNADNR a precizat că în buget este prinsă întreaga sumă de bani necesară pentru finalizarea tronsonului Gura Humorului – Câmpulung Moldovenesc și că așteaptă ca cei de la SCCF Group Colas să-și reia activitatea.
Dumitru Hanganu a confirmat că SCCF Group Colas a primit banii „în termenii contractuali”, dar că la mijloc ar fi și o serie de clauze „de întârziere”.
„Chiar astăzi (n.a. – ieri) am fost la Suceava și am stabilit să reluăm lucrările cât mai curând, probabil chiar de miercuri (n.a. – astăzi). În octombrie vom finaliza acest tronson, suma totală necesară pentru a duce lucrările la bun sfârșit ridicându-se undeva la 5-6 milioane de euro”, a adăugat Dumitru Hanganu.
Lucrările trebuiau finalizate în mai 2008
Contractul pentru executarea lucrărilor de reabilitare a drumului european 576 pe porțiunea Sadova – Gura Humorului a fost semnat în aprilie 2006. Munca în teren a început o lună mai târziu și trebuia finalizată pe 1 mai 2008. Valoarea totală a contractului se ridică la 31,4 milioane de euro, iar cu acești bani firma SCCF Group Colas trebuia să reabiliteze 39 de km de drum.
Din diferite motive, lipsa unor proiecte tehnice, plăți făcute cu întârziere etc, termenele de finalizare au fost depășite de mai multe ori. Așa se face că ultimul termen avansat de constructor este luna octombrie a acestui an, dar nimeni nu poate garanta acest lucru.
Pe traseu, gropi, praguri și mulți nervi
Tronsonul care nu a fost încă finalizat provoacă o grămadă de nervi șoferilor care trec pe aici. Ieri, spre exemplu, la ieșirea din Vama spre Molid, proprietarul unui VW Passat lucra de zor la partea din față a mașinii. „Să scrii că mi-am rupt brațul de pe dreapta față după ce am intrat cu mașina într-o groapă acoperită de apă”, a răbufnit nervos șoferul ghinionist. Nici pe alte porțiuni starea drumului nu este prea bună. Pragurile prea mari lăsate de constructor te fac să-ți plângi de milă și să te gândești cu groază la banii pe care trebuie să-i lași la service. Și podul care traversează râul Moldova, la ieșirea din Gura Humorului spre Bucșoaia, este un pericol pentru cei care îl traversează. Durata lui de viață a expirat de câțiva ani, iar noul pod ridicat la câțiva metri așteaptă să fie finalizat pentru a fi dat în exploatare.