Constantin: Marii retaileri promit să scadă prețul pâinii corespunzător cu reducerea TVA



Marile rețele comerciale s-au angajat, printr-un parteneriat semnat cu Ministerul Agriculturii, să micșoreze prețul la pâine corespunzător cu reducerea de 15 puncte procentuale a TVA, astfel că prețul ar putea scădea imediat cu cel puțin 10%, a afirmat ministrul de resort, Daniel Constantin.
„În protocolul pe care l-am semnat cu marile rețele comerciale este un angajament practic al marilor rețele comerciale de a scădea prețul exact cu diferența. Nu știu exact dacă se va întâmpla exact cu diferența. Eu am și anumite calcule care îmi arată că prețul poate scădea cu cel puțin 10% imediat ce măsura va fi implementată. Nu e o măsură stabilită prin lege, ci pur și simplu este un angajament pe care l-au făcut cei de la Asociația Marilor Rețele, fără să fie un impuls din partea Ministerului Agriculturii”, a declarat Constantin.
La rândul său, premierul Victor Ponta a arătat că este vorba de un parteneriat între Guvern și sectorul privat, iar cine nu va dori să scadă prețul se va supune legilor pieței, în sensul că nu va vinde.
El a precizat totodată că producția de grâu din acest an este cu 50% mai mare decât cea de anul trecut, astfel că pe piață va exista o concurență mai mare.
Guvernul a avizat, marți, reducerea taxei pe valoarea adăugată la pâine la 9%, de la 1 septembrie, impactul negativ al măsurii urmând să fie compensat prin creșterea tot din septembrie a accizelor la alcool și introducerea de accize la bunuri de lux.
Reprezentanții Asociației Marilor Rețele (AMCR) au transmis că scăderea prețurilor la raft la pâine și produse de panificație va fi proporțională cu reducerea TVA pentru această categorie, de la 24% la 9%.
AMRCR a fost constituită în anul 2003 și are ca membri pe: Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, real, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI și Mobexpert.