Finalizarea reabilitării sediului Palatului Administrativ din municipiul Suceava, după incendiul din 2021, va aduce din nou împreună cele două instituții care acum funcționează în clădiri separate – Consiliul Județean Suceava, condus de Gheorghe Șoldan, și Instituția Prefectului, condusă de Traian Andronachi. În clădirea care este a Consiliului Județean, Prefectura a solicitat atribuirea, cu titlu gratuit, a 765,33 de mp, majoritatea birourilor și o sală de ședințe, Nicolae Labiș, fiind la etajul al doilea, dar solicită și birouri la parter și spații pentru arhivă la subsol. Alte două instituții, Serviciul de Pază și Protecție și (SPP) și Structura Teritorială pentru Probleme Speciale, au solicitat de asemenea spații gratuit, respectiv 10,5 mp la etajul 3 SPP și 55,32 mp STPS.
Cererile vor fi analizate și supuse votului în ședința deliberativului județean din data de 30 octombrie a.c..
Clădirea Palatului Administrativ a fost construită în 1903-1904 cu funcția de Palat Comunal, fiind utilizată ca sediu al administrației orășenești. În anii 60 a fost extinsă, a fost sediul Consiliului Popular Suceava, iar după 1990 aici au funcționat Consiliul Județean și Prefectura. În 2022, odată cu începerea lucrărilor de consolidare, restaurare și reabilitare, imobilul a fost predat temporar Companiei Naționale de Investiții, iar instituțiile au fost relocate pe durată determinată – Consiliul Județean la Casa Prieteniei și în alte spații pe care le deține, iar Prefectura – la Muzeul Național al Bucovinei. Conform proiectului de hotărâre care va fi supus joi aprobării deliberativului, utilizarea spațiilor este prevăzută pe toată perioada existenței entităților beneficiare, predarea-preluarea urmând a se realiza printr-un protocol.
Deocamdată nu este cunoscută data exactă la care instituțiile se vor muta în sediul reabilitat al Palatului Administrativ, dar se preconizează că este vorba de zile, maximum de una, două săptămâni.






