Consiliul Județean a avizat traseul drumului expres Suceava – Botoșani, pe o lungime de aproape 20 de kilometri



CJ Suceava a emis avizul pentru drumul expres Suceava - Botosani
CJ Suceava a emis avizul pentru drumul expres Suceava - Botosani

Consiliul Județean Suceava a avizat miercuri, în cadrul unei ședințe ordinare a Consiliului Tehnico-Economic, traseul final al drumului expres Suceava – Botoșani. În cadrul ședinței, la care a fost prezent președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan, reprezentanții firmei care elaborează studiul de fezabilitate al proiectului au prezentat analiza comparativă a alternativelor de traseu, pe baza criteriilor tehnice, economice și de mediu.
Gheorghe Șoldan a arătat că din cele trei variante inițiale propuse de proiectant, în etapa a II-a au fost păstrate două alternative, cu lungimi similare, 19,694 km și 19,867 km.
El a spus că ambele variante urmează, în mare parte, același parcurs, traversând aceleași localități, fără a utiliza segmente de drum existente. În urma evaluării, a fost aleasă alternativa de traseu cu o lungime de 19,867 km.
Drumul expres va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, o lățime a părții carosabile de 22,5 metri și o viteză de proiectare de 120 km/h. Traseul va trece prin orașul Salcea și comunele Dumbrăveni, Vlădeni, Mihai Eminescu și Curtești, asigurând conexiuni rapide cu infrastructura existentă prin trei noduri rutiere majore, la Salcea, care va lega drumul expres de Autostrada Moldovei A7, la Huțani, ce va facilita accesul către DJ 291 Huțani – Bucecea – Leorda, și la intersecția cu DN 29, unde se va realiza conexiunea cu viitoarea Variantă de Ocolire Botoșani.
Proiectul include 15 poduri și pasaje, cu o lungime totală de 2,654 km, spații de servicii, un punct de sprijin pentru întreținere și sisteme moderne de siguranță rutieră. Proiectul este cofinanțat prin Programul de Transport 2021-2027.
Gheorghe Șoldan a mai precizat că, tot miercuri, a început o altă etapă esențială în realizarea studiului de fezabilitate, fiind demarate studiile de teren pentru Drumul Expres Suceava – Botoșani.
Astfel, în activitățile programate să fie terminate până la finalul lunii iunie 2025 se numără măsurători topografice, studii geotehnice, studii arheologice, identificarea și curățarea terenului de muniții neexplodate, precum și evaluarea terenurilor.
„Pe lângă Autostrada A7, Pașcani – Suceava – Siret, acest drum expres este esențial pentru județele Suceava și Botoșani, nu doar pentru fluidizarea traficului, ci și pentru dezvoltarea economică a întregii zone.
Modernizarea Aeroportului Internațional «Ștefan cel Mare» și dezvoltarea Zonei Libere Suceava sunt proiecte esențiale pentru acest mandat, iar succesul lor depinde direct de o rețea rutieră modernă și bine conectată. Le-am spus și astăzi proiectanților care lucrează la studiul de fezabilitate al Drumului Expres Suceava – Botoșani că au tot sprijinul meu și că îmi doresc să finalizăm cât mai repede toate procedurile și să demarăm licitația pentru proiectare și execuție pentru acest drum expres”, a transmis Gheorghe Șoldan.


Au început studiile de teren pentru Drumul Expres Suceava – Botoșani
Au început studiile de teren pentru Drumul Expres Suceava – Botoșani
Au început studiile de teren pentru Drumul Expres Suceava – Botoșani
Au început studiile de teren pentru Drumul Expres Suceava – Botoșani
CJ Suceava a emis avizul pentru drumul expres Suceava - Botosani
CJ Suceava a emis avizul pentru drumul expres Suceava - Botosani


Recomandări

Florin Pușcașu îi solicită premierului Bolojan demiterea ministrului Transporturilor pentru retrogradarea autostrăzii Suceava-Siret la nivel de drum expres

Virgiliu Vlăescu: „Retrogradarea autostrăzii către Siret la rangul de drum expres reprezintă un atac la șansa României de a participa la reconstrucția Ucrainei”

Șoldan: „Drumul Talienilor dintre Suceava și Neamț are potențialul să devină un traseu la fel de cunoscut și apreciat precum Transfăgărășan, Transalpina sau TransRarău”

Șoldan: „Drumul Talienilor dintre Suceava și Neamț are potențialul să devină un traseu la fel de cunoscut și apreciat precum TransRarău, Transalpina sau Transfăgărășan”
Șoldan: „Drumul Talienilor dintre Suceava și Neamț are potențialul să devină un traseu la fel de cunoscut și apreciat precum TransRarău, Transalpina sau Transfăgărășan”

Șoldan anunță că în pasul Stânișoara se vor construi un „Turn al Talienilor” inspirat din Columna lui Traian, o poartă tradițională și o parcare

Șoldan anunță că în pasul Stânișoara se vor construi un „Turn al Talienilor” inspirat din Columna lui Traian, o poartă tradițională și o parcare
Șoldan anunță că în pasul Stânișoara se vor construi un „Turn al Talienilor” inspirat din Columna lui Traian, o poartă tradițională și o parcare

Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumente folosite de Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului

Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumentele lui Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului
Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumentele lui Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului