Consiliul IMM: Înființarea Fondului Suveran de Investiții este „ilegală și neoportună”



Înființarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții – FSDI – este „ilegală și neoportună” pentru că nu își poate îndeplini scopul de a sprijini proiectele, este poziția exprimată luni de Consiliul Național al IMM-urilor cu privire la Hotărârea de Guvern pentru înființarea FSDI.Referindu-se la caracterul FSDI, Ovidiu Nicolescu, președinte de onoare al Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), a declarat: „Este discutabilă oportunitatea înființării unei societăți pe acțiuni, cu denumirea Fondul Suveran de Dezvoltare și Investiții, care în lipsa derogărilor de la legislația primară, nu își mai poate realiza scopul pentru care s-a dorit constituirea acesteia, respectiv dezvoltarea și finanțarea – din fonduri proprii și din fonduri atrase – de proiecte de investiții rentabile și sustenabile, în diverse sectoare economice”.„Vă reamintesc că această lege prevede ca statul să verse nouă miliarde de lei. Nouă miliarde de lei înseamnă circa două miliarde de euro. Are statul român acum două miliarde de euro ca să verse bani cash? De unde? Nu au. Și dacă nu se varsă acești bani cash și se iau numai pachete de acțiuni de la alte societăți poate să facă investiții? Nu poate”, a menționat Ovidiu Nicolescu, într-o conferință de presă.Pentru a-și argumenta poziția referitoare la ilegalitatea înființării FSDI, Consiliul IMM-urilor a invocat o decizie a Curții Constituționale din data de 18 iulie 2018. „Așa cum arată și Curtea Constituțională, este neconstituțional să faci o lege pentru o anumită societate (n.n.- comercială). Legile se fac pentru situații generale, pentru situații tipice, nu să înființăm o societate”, a mai declarat președintele de onoare al CNIPMMR.„Această lege are ca obiect nu un fond național, ci înființarea unei societăți comerciale. Sunt două lucruri absolut diferite. Deci este o lege care-și propune să înființeze o societate comercială căreia i s-a dat numele Fond Național sau Suveran”.Conducerea Consiliul IMM-urilor mai atrage atenția și cu privire la o posibilă deficiență de natură administrativă: „Această societate se prevede să fie în subordinea Ministerului de Finanțe, dar ea va fi condusă de un organism în care nu se spune dacă Ministerul de Finanțe este reprezentat (…) și nu se prevede cine să îl controleze și față de cine să răspundă”.



Recomandări

Leonardo Badea (BNR): Raportul Draghi – câteva concluzii de interes și oportunități de dezvoltare pentru România

Leonardo Badea (BNR): Raportul Draghi - câteva concluzii de interes și oportunități de dezvoltare pentru România
Leonardo Badea (BNR): Raportul Draghi - câteva concluzii de interes și oportunități de dezvoltare pentru România

Leonardo Badea (BNR): Premise pentru creșterea investițiilor străine directe în Europa Centrală și de Est. Cazul României

Leonardo Badea (BNR): Premise pentru creșterea investițiilor străine directe în Europa Centrală și de Est. Cazul României
Leonardo Badea (BNR): Premise pentru creșterea investițiilor străine directe în Europa Centrală și de Est. Cazul României

Leonardo Badea (BNR): Politici regionale și globale în domeniul schimbărilor climatice. Provocări și oportunități pentru România

Leonardo Badea (BNR): Politici regionale și globale în domeniul schimbărilor climatice. Provocări și oportunități pentru România
Leonardo Badea (BNR): Politici regionale și globale în domeniul schimbărilor climatice. Provocări și oportunități pentru România

COMUNICAT DE PRESĂ LA FINALIZAREA PROIECTULUI „PROIECT CU MAI MULTE ACȚIUNI DE INVESTIȚII PRIVIND ÎNFIINȚAREA MAI MULTOR PUNCTE PUBLICE CU TOALETE, DUȘURI ȘI MAȘINI DE SPĂLAT ÎN PUNCTELE TERMICE 3, 4, 7 ȘI 8”

COMUNICAT DE PRESĂ LA FINALIZAREA PROIECTULUI „PROIECT CU MAI MULTE ACȚIUNI DE INVESTIȚII PRIVIND ÎNFIINȚAREA MAI MULTOR PUNCTE PUBLICE CU TOALETE, DUȘURI ȘI MAȘINI DE SPĂLAT ÎN PUNCTELE TERMICE 3, 4, 7 ȘI 8”
COMUNICAT DE PRESĂ LA FINALIZAREA PROIECTULUI „PROIECT CU MAI MULTE ACȚIUNI DE INVESTIȚII PRIVIND ÎNFIINȚAREA MAI MULTOR PUNCTE PUBLICE CU TOALETE, DUȘURI ȘI MAȘINI DE SPĂLAT ÎN PUNCTELE TERMICE 3, 4, 7 ȘI 8”

COMUNICAT DE PRESĂ LA FINALIZAREA PROIECTULUI „PROIECT CU MAI MULTE ACȚIUNI DE INVESTIȚII PRIVIND ÎNFIINȚAREA MAI MULTOR PUNCTE PUBLICE CU TOALETE, DUȘURI ȘI MAȘINI DE SPĂLAT ÎN PUNCTELE TERMICE 3, 4, 7 ȘI 8”

COMUNICAT DE PRESĂ LA FINALIZAREA PROIECTULUI „PROIECT CU MAI MULTE ACȚIUNI DE INVESTIȚII PRIVIND ÎNFIINȚAREA MAI MULTOR PUNCTE PUBLICE CU TOALETE, DUȘURI ȘI MAȘINI DE SPĂLAT ÎN PUNCTELE TERMICE 3, 4, 7 ȘI 8”
COMUNICAT DE PRESĂ LA FINALIZAREA PROIECTULUI „PROIECT CU MAI MULTE ACȚIUNI DE INVESTIȚII PRIVIND ÎNFIINȚAREA MAI MULTOR PUNCTE PUBLICE CU TOALETE, DUȘURI ȘI MAȘINI DE SPĂLAT ÎN PUNCTELE TERMICE 3, 4, 7 ȘI 8”

COMUNICAT DE PRESĂ LA FINALIZAREA PROIECTULUI „PROIECT CU MAI MULTE ACȚIUNI DE INVESTIȚII PRIVIND ÎNFIINȚAREA MAI MULTOR PUNCTE PUBLICE CU TOALETE, DUȘURI ȘI MAȘINI DE SPĂLAT ÎN PUNCTELE TERMICE 3, 4, 7 ȘI 8”

COMUNICAT DE PRESĂ LA FINALIZAREA PROIECTULUI „PROIECT CU MAI MULTE ACȚIUNI DE INVESTIȚII PRIVIND ÎNFIINȚAREA MAI MULTOR PUNCTE PUBLICE CU TOALETE, DUȘURI ȘI MAȘINI DE SPĂLAT ÎN PUNCTELE TERMICE 3, 4, 7 ȘI 8”
COMUNICAT DE PRESĂ LA FINALIZAREA PROIECTULUI „PROIECT CU MAI MULTE ACȚIUNI DE INVESTIȚII PRIVIND ÎNFIINȚAREA MAI MULTOR PUNCTE PUBLICE CU TOALETE, DUȘURI ȘI MAȘINI DE SPĂLAT ÎN PUNCTELE TERMICE 3, 4, 7 ȘI 8”