Consiliul de Soluționare a Contestațiilor a primit anul trecut 6.293 de plângeri, în scădere cu 20%



Numărul cererilor înregistrate la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a scăzut cu 20% în 2011, la 6.293, de la 7.867 în 2010, ca efect al modificărilor legislative din domeniul achizițiilor publice, se arată într-un comunicat al instituției remis MEDIAFAX.
Modificările legislative din domeniul achizițiilor publice care au influențat dinamica contestațiilor din 2011 permit autorității contractante să rețină contestatorului anumite sume din garanția de participare în raport cu valoarea estimată a contractului în măsura în care CNSC respinge contestația.
De asemenea, noile reglementări obligă autoritatea contractantă să trimită spre evaluare Autorității Naționale de Reglementare și Monitorizare a Achizițiilor Publice (ANRMAP) documentația de atribuire înainte de transmiterea spre publicare a invitației/anunțului de participare.
„În perioada analizată, CNSC a emis 6.000 de decizii, din care 599 au fost decizii de suspendare a procedurilor de achiziție publică, fapt ce a însemnat soluționarea a 6.456 de dosare”, se mai arată în comunicat.
CNSC a fost înființat în urma adoptării OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii.
De la 1 ianuarie 2007, instituția a obținut statutul de persoană juridică.