Consiliul Concurenței analizează preluarea hipermarketurilor Real de către Auchan



Consiliul Concurenței analizează operațiunea de concentrare economică prin care retailerul Auchan România preia controlul hipermarketurilor Real, a anunțat autoritatea.
„Deși tranzacția a fost notificată inițial Comisiei Europene, Consiliul Concurenței din România a fost considerată autoritatea cea mai potrivită pentru a realiza o analiză detaliată a piețelor pe care Auchan își consolidează poziția în urma preluării Real”, se arată într-un comunicat al Consiliul Concurenței.
Retailerul francez Auchan a anunțat în noiembrie anul trecut că a cumpărat operațiunile Real din mai multe țări, printre care și România, pentru 1,1 miliarde de euro.
Pe piața locală, Auchan va prelua activitățile operaționale pentru 20 din cele 24 de magazine Real. Cele patru unități excluse din tranzacție se află în Arad, Constanța, Oradea și Suceava.
Vânzarea trebuie însă întâi să fie aprobată de către autoritățile de reglementare competente și se așteaptă să fie finalizată în 2013. Pe întreaga perioadă a acestui proces, Real anunță că va continua activitatea, iar magazinele vor funcționa cu program normal.
Vânzarea hipermarketurilor Real Europa de Est către Grupul Auchan vizează 91 de hipermarketuri Real în Polonia, Rusia, România și Ucraina, precum și 13 galerii comerciale în Rusia și România.
În aceste patru țări, Real a realizat o cifră de afaceri de peste 2,6 miliarde de euro fără taxe în 2011, și are 20 000 de angajați. Auchan, la rândul său, numără 98 de hipermarketuri și peste 65 000 de colaboratori în aceste patru țări.
Grupul Auchan, controlat de familia Mulliez, deține 10 hipermarketuri în România, cu 3.300 de angajați potrivit informațiilor de pe site-ul companiei.
Al 12-lea grup de distribuție din lume, Auchan este prezent în 12 țări și are 269 000 colaboratori. Este organizat pe cinci mari divizii: hipermarketuri (655 magazine integrate și 23 în mandate de gestiune, asociate și în franciză), supermarketuri (767 integrate și 1.665 în franciză sau asociate), divizia imobiliară (Immochan), bancă (Oney Banca Accord) și e-commerce, cărora li se adaugă alte activități și direcții de creștere.
În 2011, cifra de afaceri a grupului a fost de 44,4 miliarde euro fără taxe, din care 55% a fost realizată în afara Franței.
Rețeaua de hipermarketuri Real este o entitate a Metro Group. Sub marca Real, Metro Group deține 316 hipermarketuri în Germania, precum și 110 hipermarketuri în Polonia, în România, în Rusia, în Ucraina și în Turcia. În anul fiscal 2011, Real a avut circa 70.000 angajați a înregistrat o cifră de afaceri de 11,2 miliarde euro.
real,- Hypermarket România s-a lansat oficial în martie 2006 și operează 24 de magazine pe piața locală în 18 orașe din țară (patru în București, câte două în Timișoara, Oradea și Constanța și câte unul în Arad, Baia Mare, Satu Mare, Cluj-Napoca, Deva, Sibiu, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Bacău, Galați, Ploiești, Pitești și Craiova). Rețeaua magazinelor real,- comercializează aproximativ 70.000 de produse alimentare și nealimentare, provenind de la peste 1.700 de furnizori, dintre care 90% sunt din România.