Valul scumpirilor

Conducerea TPL ia în calcul majorarea prețului la abonamentele de transport în comun



Călătoriile cu autobuzele și microbuzele TPL Suceava s-ar putea scumpi în perioada următoare cu până la 15%, dar numai pentru cei care circulă cu abonament. Directorul TPL, Darie Romaniuc, a precizat că majorarea de preț nu vizează și prețul biletelor de transport în comun, a căror valoare este acum de doi lei pe călătorie.
„Voi veni cu o propunere de noi prețuri la abonamente în prima ședință a Adunării Generale a Acționarilor de la TPL. Măsura este absolut necesară pentru a putea acoperi pierderile pe care le înregistrăm din majorarea prețurilor carburanților, dar și ale altor utilități. Am tot strâns șurubul, să facem economii, dar nu reușim să ajungem pe linia de plutire”, a declarat Darie Romaniuc.
Ultima majorare a prețului abonamentelor TPL a avut loc în urmă cu doi ani, când costul unui abonament lunar valabil pe toate liniile a crescut de la 50 de lei la 60 de lei.
Noul preț propus pentru achiziționarea unui abonament lunar valabil pe toate liniile va fi de maxim 70 de lei, după cum a precizat directorul TPL.
„Chiar și așa, ar fi unul din cele mai mici prețuri din țară, în condițiile în care în majoritatea orașelor costul unui abonament lunar pe toate liniile depășește 100 de lei”, a spus Darie Romaniuc.
De exemplu, la Bacău, un abonament valabil pe o singură linie de transport costă 53 de lei, unul valabil pe două linii – 75 de lei, iar pe toate liniile – 105 lei.
La Piatra Neamț, costul unui abonament lunar valabil pe toate liniile este de 100 de lei, iar la Iași, costul unui abonament lunar pe o singură linie este de 63 de lei, pe două linii – 78 de lei, iar pe toate liniile 97 de lei.
Reduceri semnificative la consumul de carburant
Pentru a diminua pierderile și a feri societatea de transport public local de faliment, în ultimii ani, conducerea TPL a inițiat un program de reducere a consumurilor de carburant, care reprezintă cam 80% din cheltuielile materiale lunare.
Drept urmare, în ultimii trei ani s-au înregistrat economii de până la 80.000 de litri de motorină pe an, comparativ cu consumul anilor anteriori.
Dacă în 2009 consumul de motorină a fost de 1.340.177 litri, în 2010 acesta a fost redus cu 15.273 litri, în 2011 s-a reușit reducerea consumului cu peste 79.000 de litri de motorină, comparativ cu anul anterior, pentru ca anul trecut să se ajungă la un consum de 1.169.312 litri de motorină, cu peste 76.000 de litri mai puțini decât cei utilizați în 2011 și cu 170.865 de litri mai puțin decât în 2009.
„Ne străduim să reducem pe cât posibil consumul de carburant fără a afecta transportul în comun, suntem atenți la fiecare litru de motorină utilizat, dar prețurile combustibililor ne termină”, a adăugat directorul TPL, Darie Romaniuc.
Principalele metode de reducere a consumului de carburanți au fost de limitare a numărului de curse făcute pe timp de noapte și la primele ore ale dimineții, când numărul călătorilor este foarte mic, primele curse fiind mutate de la 4.10 la 4.30.



Recomandări

Administratorul public al Sucevei, Irina Vasilciuc, este noul președinte al Consiliului de Administrație de la TPL

Administratorul public al Sucevei, Irina Vasilciuc, este noul președinte al Consiliului de Administrație de la TPL
Administratorul public al Sucevei, Irina Vasilciuc, este noul președinte al Consiliului de Administrație de la TPL