În perioada 27-29 octombrie, Clubul Copiilor Fălticeni a organizat etapa finală a Concursului Interjudețean de Orientare „Cupa Dumbrava minunată”, ediția a VIII-a. Proiectul s-a derulat pe o perioadă mai lungă de timp, între lunile aprilie și octombrie, alături de Clubul Copiilor Fălticeni în această activitate fiind implicați mai mulți parteneri: Inspectoratul Școlar Județean Suceava, Primăria municipiului Fălticeni, Colegiul „Vasile Lovinescu” Fălticeni, DJTS Suceava, Federația Română de Orientare și alții.
Așa cum am aflat de la prof.Dan Beraru, coordonatorul Cercului Turism și Orientare turistică de la Clubul Copiilor Fălticeni, proiectul a demarat la începutul luni aprilie 2023 prin transmiterea la instituții de învățământ din județ și la colaboratorii mai vechi sau mai noi din afara județului a regulamentului concursului și a termenelor și condițiilor de participare. O selecție a echipajelor din județ s-a realizat în cadrul fazei județene a Campionatului Național Școlar de Orientare, desfășurată la Câmpulung Moldovenesc, în perioada 3-4 iunie 2023, competiție organizată de prof.Dan Beraru. Colaborarea cu instituțiile de învățământ din afara județului s-a realizat online dar și prin participarea echipajelor de la Clubul Copiilor Fălticeni la activități organizate de cluburile copiilor din Victoria – Brașov și Roman, palatele copiilor din Botoșani, Iași, Alba Iulia, Târgoviște, CSS Baia Sprie – Maramureș, Palatul Național al Copiilor București etc.
În etapa finală a concursului s-au desfășurat: Proba de orientare pe distanță medie, sâmbătă, 28 octombrie, în pădurea Jerna – Bogdănești; acțiunea de ecologizare în zona Nada Florilor din Fălticeni și proba de orientare urbană pe distanță scurtă, duminică, 29 octombrie, în zona centrală a orașului Fălticeni.
La faza finală a proiectului au participat 16 echipaje de la palatele copiilor din Botoșani, Târgoviște, Alba Iulia, Iași, cluburile copiilor Victoria – Brașov, Roman – Neamț, Câmpulung Moldovenesc, Fălticeni (2 echipaje), Colegiul Militar „Ștefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc, Colegiul „Vasile Lovinescu” Fălticeniși de la școlile gimnaziale „Andrei Șaguna” Deva, Oniceni – Suceava (2 echipaje), Manolea, „Mihail Sadoveanu” Fălticeni, școlile gimnaziale Nr. 1 și Nr. 2 Vadu Moldovei, însumând un total de 120 elevi și 14 cadre didactice.
Câștigătorii au fost răsplătiți cu medalii, cupe și premii oferite de sponsori
Prof.Dan Beraru ne-a spus: „Bugetul a fost asigurat în cea mai mare parte de Primăria și Consiliul Local al municipiului Fălticeni (5.500 lei reprezentând cheltuielile cu masa, cazarea și transportul participanților la locul de desfășurare a probelor de concurs) și Clubul Copiilor Fălticeni, care a asigurat suma de 1.000 lei. Și în acest an am avut sprijinul sponsorului nostru mai vechi, Rotary Club Fălticeni, care a asigurat unele materiale pentru premiere (rucsacuri și stick-uri de memorie). Un important ajutor a venit din partea proprietarului pădurii unde s-a desfășurat prima probă a concursului, Grupul francez SLB, și administratorului pădurii, Ocolul Silvic Bașotă, prin persoana domnului inginer Costel Samoilă, care a asigurat produse alimentare pentru copii în cele două zile de concurs și materiale de premiere în valoare de 3.500 de lei (tricouri și borsete de alergare pentru toți copiii care au urcat pe podium).
Desfășurarea ediției a VIII-a a fost necesară, pentru că ne dorim menținerea acestei competiții la Fălticeni și ne bucurăm în acest demers de sprijinul necondiționat al municipalității”.
În urma cumulării rezultatelor de la toate probele de concurs prevăzute în regulament s-au obținut următoarele rezultate: Locul I – Clubul Copiilor Fălticeni – echipaj I (25 puncte); Locul II – Palatul Copiilor Târgoviște – (15 puncte); Locul II – Școala Gimnazială Nr. 1 Vadu Moldovei (15 puncte); Locul III – Colegiul Militar „Ștefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc (14 puncte).
Elevii câștigători, diferențiați pe categorii de vârstă și sex (Masculin 10, 12, 14, 16, 18 și Feminin 10, 12, 14, 16, 18), au primit cupe, medalii, diplome și materiale de premiere oferite de sponsori.