Pentru mulți dintre candidații de la concursul de titularizare din acest an, o experiență bogată la catedră nu a însemnat neapărat o notă mare la examenul susținut săptămâna trecută. Au fost și rezultate bune, ba chiar o notă maximă, însă au fost și candidați pe care examenul i-a prins total nepregătiți, 132 dintre cei evaluați fiind notați cu calificative sub 5.
În unele cazuri, dascăli cu o experiență de 19, 21, 23 sau 25 de ani în învățământ au fost evaluați cu note mediocre care nu le oferă nici credibilitatea și nici autoritatea de a pregăti elevii.
Cu o experiență de 29 de ani în învățământ, timp berechet pentru specializare și perfecționare, o candidată din Todirești care a vizat un post titularizabil la limba engleză a obținut la examenul scris nota 4,80. Candidata, care are și gradul II în învățământ, dovedește că o experiență bogată la catedră nu este neapărat o garanție a unor cunoștințe temeinice.
Un alt candidat, din Dorna Candrenilor, are în spate 25 de ani în învățământ, gradul I, însă la proba scrisă a examenului de săptămâna trecută figurează cu un rușinos 4,20.
Un alt candidat, pentru un post de educator, din Dolhasca, cu 19 ani experiență în învățământ, a obținut 2,25 la proba scrisă. Și tot pentru un post în învățământul preșcolar, o candidată cu 20 de ani la catedră, din Boroaia, a obținut la proba scrisă a concursului nota 4,35.
Cu 21 de ani de experiență în spate, un candidat pentru un post de maistru instructor – transporturi, cu definitivat, are 5,30 la proba de săptămâna trecută, ceea ce înseamnă că acesta va trebui să mai încerce pentru a prinde un post valabil pe o perioadă nedeterminată.
Cu gradul II și cu 18 ani în învățământ, la disciplina chimie, o candidată din Brodina are 2,25 la proba scrisă, iar un altul, din Fântânele, cu 17 ani experiență, a fost notat cu nota 3.
Un alt exemplu este un candidat din Forăști, care în ciuda experienței de 17 ani, a bifat doar un 4,05, insuficient pentru un post titularizabil de învățător.
Mai menționăm cazul unui profesor din Frasin, cu 15 ani în învățământ și cu nota 2,95 la proba scrisă.
Desigur, exemplele nu se opresc aici, cazurile paradoxale în care profesori cu experiență nu reușesc să treacă de titularizare nefiind puține la număr.
Pe 24 iulie vor fi afișate rezultatele finale
Reamintim că în județul Suceava, 607candidați care aspiră la o carieră didactică au susținut, săptămâna trecută, proba scrisă a examenului de ocupare a posturilor din învățământ.
247 de candidați au obținut note peste 7, calificativ minim pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare). 227 dintre candidați au fost evaluați cu note între 5 și 6,99, iar 132 de note au fost mai mici de 5. Proporția notelor peste 5 este de 78,08%.
Nota obținută la inspecția specială la clasă, susținută în prealabil, are o pondere de 25% în media de repartizare pe post. Nota obținută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare.
Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină minimum nota 7 atât la proba scrisă, cât și la inspecție. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială în profilul postului.