Ediția a V-a

Concurs de limbă franceză pentru elevii din județ, la Colegiul “Petru Mușat”



Concurs de limbă franceză pentru elevii din județ, la Colegiul “Petru Mușat”
Concurs de limbă franceză pentru elevii din județ, la Colegiul “Petru Mușat”

Din dorința de a promova valorile culturale ale spațiului francofon, respectul unității în diversitate, dar mai ales de a motiva elevii să redescopere limba franceză, Colegiul Tehnic „Petru Mușat“ Suceava, reprezentat de directorul Gabriela Alionte și profesorul coordonator Daniela Sandu,a organizat Concursul „La Dictée lavalloise”, pentru elevii claselor a IX-a, a X-a și a XI-a.
Ediția din acest an a concursului s-a desfășurat pe data de 26 martie, la Colegiul Tehnic „Petru Mușat“ Suceava.
Au participat 100 de elevi de la: Colegiul Tehnic „Petru Mușat” Suceava, Colegiul „Alexandru cel Bun” Gura Humorului, Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava, Colegiul Național „Mihai Eminescu” Suceava, Colegiul Național „Petru Rareș” Suceava, Colegiul Național „Ștefan cel Mare” Suceava, Colegiul Tehnic „Al.I. Cuza” Suceava, Colegiul Național de Informatică „Spiru Haret” Suceava, Colegiul Tehnic Rădăuți, Colegiul de Artă „Ciprian Porumbescu” Suceava, Colegiul Tehnic „Lațcu Vodă” Siret, Liceul cu Program Sportiv Suceava, Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” Dumbrăveni, toți iubitori ai limbii lui Voltaire.
Concursul județean a debutat cu deschiderea festivă, cuvântul invitaților, discuții libere etc. În acest an textul dictării pentru participanți a fost un fragment din romanul „La pyramide des besoins humains” aparținând scriitoarei Caroline Solé.
„Elevii, împărțiți pe nivel de clasă, au audiat dictarea înregistrată de cititorul oficial și au redactat răspunsurile, dictarea dovedindu-se o adevărată provocare în realizarea corespondențelor între diferite elemente de fonetică, morfologie și semantică. Interesul și munca lor au fost apreciate în egală măsură, toți participanții au fost răsplătiți cu diplome de participare și mici surprize”, a transmis prof. Daniela Sandu.
Inițiat de Asociația „Laval-Québec” și derulat în colaborare cu orașele Garango, Lovetch, Mettmann și Suceava, proiectul „La Dictée lavalloise” a devenit parte integrantă din programul anual al Asociației „Curcubeul Succesului”, în colaborare cu Inspectoratul Școlar al Județului Suceava,Colegiul Tehnic „Petru Mușat” Suceava, Asociația „Laval-Suceava” (Franța).
Daniela Sandu a mai specificat că „La Dictée lavalloise” nu reprezintă doar un concurs, iar elevii suceveni vor avea prilejul să descopere dimensiunea francofonă a acestui eveniment, prin participareaelevilor din toate țările aflate în proiect șiprin schimburi de păreri asupra performanțelor ortografice specifice fiecărei comunități, adificultăților de ortografie ale tuturor participanților în cadrul festivității de premiere. Școlile prezente și-au exprimat dorința de a participa și la următoarele ediții, întrevăzându-se astfel posibilitatea atragerii de noi parteneri și concurenți, dornici să cunoască limba și valorile culturale franceze.


Concurs de limbă franceză pentru elevii din județ, la Colegiul “Petru Mușat”
Concurs de limbă franceză pentru elevii din județ, la Colegiul “Petru Mușat”
Concurs de limbă franceză pentru elevii din județ, la Colegiul “Petru Mușat”
Concurs de limbă franceză pentru elevii din județ, la Colegiul “Petru Mușat”


Recomandări

Prof. Isabel Vintilă face parte din grupul de lucru care pregătește noile programe școlare la Limba și literatura română pentru liceu

Prof. Isabel Vintilă face parte din grupul de lucru care pregătește noile programe școlare la Limba și literatura română pentru liceu
Prof. Isabel Vintilă face parte din grupul de lucru care pregătește noile programe școlare la Limba și literatura română pentru liceu

Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase

Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase
Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase