Companii care închiriază lux online



Persoanele care au chef să se afișeze cu o poșetă „Kelly” de la Hermès, însă nu își permit să plătească între 7.000 și 10.000 de dolari pe un asemenea accesoriu, au o soluție: închirierea genților de firmă de pe internet.
Câteva site-uri din SUA propun, prin diverse tipuri de publicitate, închirierea de genți, ale unor mărci precum Yves Saint-Laurent, Balenciaga, Vuitton, Marc Jacobs sau Chanel, pe perioade care variază de la o săptămână la o lună, cu posibilitatea de cumpărare.
Reduceri pentru abonați.
Magazinele online funcționează ca orice altă afacere de acest tip, cu o fereastră de căutare, fotografii ale poșetelor, prețul de închiriere, un coș de cumpărături și casierie.
Prețurile variază: pe site-ul Bag Borrow or Steal, o poșetă Bottega Veneta din piele poate fi închiriată cu 90 de dolari pe săptămână sau 229 pe lună de către non-membri, în timp ce abonații primesc reduceri. O poșetă „Kelly” de la Hermès, care a primit numele modelului creat în anii 50 pentru Grace Kelly, se poate închiria cu 500 de dolari pe săptămână sau 1.760 de dolari pe lună pentru cei care nu sunt abonați.
În ciuda prețului, modelul „Kelly” este foarte căutat, iar doritoarele trebuie să se înscrie pe o listă de așteptare sau să se îndrepte spre un alt model, de exemplu „Birkin” – de la numele actriței Jane Birkin -, care se poate închiria cu 1.700 de dolari pe săptămână sau 6.000 de dolari pe lună.
Afaceri în creștere.
„Am lansat site-ul www.frombagstoriches.com în ianuarie 2004, după un test de trei luni. Atunci eram a doua firmă deschisă în SUA”, a spus Samuel Mangiere, cofondator al „From Bags to Riches”, un joc de cuvinte de la „from rags to riches” (de la zdrențăroase la bogate”).
De atunci, vânzările s-au dublat anual, iar la începutul lui 2008, tendința a crescut cu 57%, spune Mangiere. „În loc să cumpere o poșetă cu 1.000 de dolari, clienta poate să o închirieze cu 100 de dolari, obține emoția pe care ți-o procură luxul și economisește 900 de dolari”, spune acesta.
Luxul în masă și dorința de a urca pe scara mărcilor constituie o piață insuficient exploatată”, este de părere Mangiere.
La returnare, obiectul e verificat.
Cele aproximativ zece mii de cliente revendicate de firmă pot să-și procure până la trei poșete la o singură comandă. Consumatoarea tipică este „femeia în vârstă de 20 – 55 de ani, cu un venit anual de aproximativ 60.000 de dolari, dacă este celibatar, sau 125.000 de dolari, dacă are o familie”, spune Mangiere. Acesta a recunoscut că și anumite vedete apelează la serviciile firmei lui, dar a refuzat să dea nume.
Și alte firme cu același specific reușesc cu greu să facă față cererii, apelând adesea la noțiunea de „listă de așteptare”.
Poșetele vedetă anul acesta? O geantă bună la toate de la Louis Vuitton, la 139 de dolari, și o poșetă de seară Gucci, la 85 de dolari.
La returnare, experții verifică de trei ori dacă obiectul nu a fost înlocuit cu un fals.