Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a reziliat contractul cu Societatea de Construcții și Transport (SCT) SA București, cea care realiza lucrările la șoseaua de centură a Sucevei. Anunțul a fost făcut ieri de președintele Consiliului Județean Suceava, Cătălin Nechifor, care a precizat că decizia a fost luată deoarece constructorul nu și-a respectat nici un termen pe care l-a anunțat pentru finalizarea lucrărilor la ruta ocolitoare a Sucevei. Nechifor a spus că numai în cursul acestui an, constructorul a anunțat finalizarea parțială sau totală a investiției pe 15 iulie, apoi în august, ultimul termen fiind pe 15 septembrie 2014.
„Nu au respectat nimic din ceea ce am stabilit cu ei. Repet, ultimul termen pentru a face ceva a fost pe 15 septembrie. A trecut și acest termen și nu cred că mai putem să mergem așa, la nesfârșit, pentru că e bătaie de joc”, a spus șeful administrației județene.
Cătălin Nechifor a declarat că ceea ce l-a deranjat cel mai mult la actualul constructor al șoselei de centură a Sucevei a fost dezinteresul acestuia pentru acest proiect.
„Ceea ce m-a deranjat foarte mult a fost dezinteresul total al acestei firme față de banii publici, față de un contract și o lucrare importantă. Un dezinteres cum rar vezi, și ai câteodată așa o amărăciune când vezi că cineva te desconsideră, dar în același timp vezi alte companii care termină lucrări cu un avans de un an de zile înainte. Și nu mai puteam aștepta, din punctul meu de vedere, pentru că nu aveam nici o garanție că se va mai întâmpla ceva. Asta cu atât mai mult cu cât de fiecare dată când am discutat cu reprezentanții acestei companii, tot timpul nu și-au ținut cuvântul”, a afirmat Nechifor.
El a adăugat că toate aceste probleme le-a discutat cu directorul CNADNR, căruia i-a transmis care este situația cu această investiție, și din informațiile pe care le are în momentul de față contractul cu SCT București a fost reziliat. Cătălin Nechifor a amintit că încă de anul trecut a propus conducerii CNADNR atât rezilierea contractului cu firma care construiește șoseaua de centură, cât și a contractului pentru modernizarea DN 18 de la Iacobeni și până la limita cu județul Maramureș. „Am zis că, din punctul meu de vedere, chiar dacă pare mai complicat, în condițiile în care ai un partener care nu își face deloc datoria e mai simplu să reziliezi și să vezi ce soluții găsești mai departe”, a explicat Cătălin Nechifor.
Lucrările ar putea fi continuate de CNADNR din fondurile provenite din garanția de bună execuție depusă de constructor
Președintele CJ Suceava a explicat că în cazul contractului pentru modernizarea DN 18 s-a luat decizia de reziliere, iar în momentul de față lucrările de plombare a gropilor au fost începute de CNADNR, din fondurile provenite din garanția de bună execuție depusă de compania care ar fi trebuit să realizeze investiția.
Cătălin Nechifor consideră că și în cazul șoselei de centură a Sucevei, lucrările ar putea fi continuate de CNADNR, cu banii din garanția de bună execuție depusă la contract. „Dacă în România ai un contract cu o autoritate sau cu altcineva și nu îl respecți, atunci plătești. La DN 18 s-a executat granația, și fără să fim noi parte în acest contract, recomand să se întâmple același lucru și la centura Sucevei”, a mai spus Nechifor.
Lucrările la șoseaua de centură a Sucevei au început în anul 2009, licitația fiind câștigată de compania cu capital francezSC CF Grup Colas din Iași. Francezii de la Grup Colas s-au retras din această firmă în anul 2012, iar firma SC CF Iași a fost preluată de Societatea de Construcții și Transport București. Lucrările de construcție la ruta ocolitoare a Sucevei sunt terminate în proporție de 85%. Valoarea totală a investiției se ridică la suma de 46,5 milioane de euro.
Decizie finală
Compania de Drumuri Naționale a reziliat contractul cu firma care trebuia să construiască șoseaua de centură a Sucevei
