– Președintele Consiliului Județean, Gavril Mîrza, s-a declarat total nemulțumit de modul în care firma austriacă STRABAG, câștigătoarea licitației internaționale desfășurate la Ministerul Integrării Europene, se ocupă de realizarea lucrărilor de reabilitare a sistemelor de alimentare cu apă în cele șase localități sucevene cuprinse în programul SAMTID
Președintele Consiliului Județean, Gavril Mîrza, a anunțat că va reclama firma austriacă STRABAG la Ministerul Integrării Europene și la Comisia Europeană în legătură cu modul în care se ocupă de execuția lucrărilor de reabilitare a sistemelor de alimentare cu apă în șase localități sucevene, lucrări care sunt realizate prin programul SAMTID. Șeful administrației județene s-a declarat total nemulțumit de ritmul lucrărilor. „Cu toate că am pus la dispoziție sumele de cofinanțare, constructorul, respectiv firma STRABAG Austria, nu-și găsește ritmul și nu este organizată în mod corespunzător, deși am avut mai multe comandamente în acest an. Firmele care au luat în subantrepriză lucrările i-au părăsit din cauza unui sistem de plată foarte mic, din cauza unei modalități de a atrage probabil cît mai mult profit pe firma lor, nu au venit cu utilaje, au venit cu câțiva oameni și coordonează acest proiect și suntem în situația că o parte din municipii, cum este Câmpulung Moldovenesc sau Vatra Dornei pierd alte proiecte care prevăd modernizarea infrastructurii”, a spus președintele Consiliului Județean. Gavril Mîrza a menționat faptul că i-a convocat pe reprezentanții firmei austriece la discuții, însă aceștia nu au dat curs invitației. „Nu mai putem tolera o asemenea atitudine din partea acestei firme”, a mai spus Mîrza. De menționat că localitățile beneficiare ale programului SAMTID sunt: Fălticeni, Siret, Gura Humorului, Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc și Solca. Costul total eligibil al proiectului este de 10,527 de milioane de euro, la care se adaugă TVA de un milion de euro. Aproape 4 milioane de euro, echivalentul a 37,5% din costurile totale, sunt asigurate din fonduri PHARE, 1,315 milioane de euro, însemnând 12,5% din costuri, de la bugetul de stat, iar diferența de 5,263 de milioane de euro, adică 50% din costurile totale, dintr-un împrumut pe care Ministerul Integrării Europene l-a angajat de la Banca Europeană de Investiții. La această valoare se adaugă TVA de un milion de euro aferentă acestui împrumut. Contravaloarea TVA va fi plătită de beneficiarul proiectului în contul de trezorerie al Ministerului Integrării Europene. În vederea obținerii finanțării societatea de apă-canalizare ACET Suceava s-a constituit în operator regional prin cooptarea printre acționari a Consiliului Județean și a Consiliilor Locale beneficiare ale programului. În punerea în practică a proiectului sunt implicate trei părți, și anume Ministerul Integrării Europene – în calitate de Autoritate Contractantă, Ministerul Administrației și Internelor – în calitate de Autoritate de Implementare și Asociația pentru Alimentări cu Apă, Canalizări și Salubrizări în județul Suceava, reprezentată de Consiliul Județean – în calitate de Beneficiar Local. Lucrările ar trebui finalizate în vara anului viitor.





