Pregătirea următoarei generații Esprit a intrat în linie dreaptă. 2008 este momentul mult așteptat de Lotus, constructor ale cărui destine se află în mâinile celui mai important fabricant auto din Malayesia. Lotus Esprit, un exponent al clasei mijlocii de mașini sport, a trecut testul pe bancul de probe iar acum efectuează o serie de ședințe speciale unde rezistența tuturor componentelor sunt puse la grea încercare. Ședința de crash-teste vizează și o premieră, un impact petrecut la 300 de km pe oră. Sportiva de origine britanică va fi mult mai aproape de principalii rivali Lamborghini Gallardo și Ferrari F430 ca urmare a adoptării unei caroserii cu un coeficient aerodinamic foarte bun, dar și a unui motor twin-turbo de 8 cilindri furnizat de BMW. Noul Lotus Esprit va folosi o caroserie din aluminiu și materiale compozite utilizate în tehnica spațială. Din 2008 și până în 2010 se estimează comercializarea a peste 5000 de unități, mai bine de jumătate dintre acestea vor avea ca destinație piața nord-americană și țările arabe din Orientul Mijlociu. Lotus este încrezător în șansele sale de a reveni după o lungă perioadă tulbure în care viitorul companiei britanice a fost incert.
