Eveniment

Colegiul Tehnic “Samuil Isopescul”, gazda unei conferințe internaționale



Colegiul Tehnic “Samuil Isopescul” Suceava organizează în data de 28 aprilie a.c., începând cu ora 11.00, Conferința Internațională “Ce semnifică Știința de a învăța pe tot parcursul vieții în învățământul vocațional și tehnic”, ca rezultat al proiectului Leonardo da Vinci – Parteneriate cu tema “Literacy! A key competence in VET”, desfășurat în perioada 2009-2011, în parteneriat cu Phantastische Bibliothek din Wetzlar, Germania,Berufliche Schule des Wetteraukreises – Nidda, Germania, și Istituto Tecnico Commerciale “Archimede” – Modica, Italia.
La conferință vor participa 60 de persoane, cadre didactice, directori de licee, inspectori școlari din județ, precum și reprezentanți ai partenerilor din Germania și Italia. „Scopul conferinței este diseminarea activităților și rezultatelor proiectului, într-o formă inedită de workshop în data de 27 aprilie, ora 14:30. Astfel va fi analizat impactul proiectului pentru predarea-învățarea în învățământul vocațional și tehnic, în contextul pregătirii elevilor pentru piața muncii în UE, având în vedere nu doar învățarea formală, ci și cea nonformală, ca procese personale de învățare de o importanță vitală, aflate la baza învățării pe tot parcursul vieții”, a declarat Petru Carcalete, șeful Inspectoratului Școlar Județean.
Biblioteca virtuală, cea mai importantă realizare în urmă proiectului
Pe parcursul celor doi ani de proiect, începând cu octombrie 2009, au avut loc cinci întâlniri de lucru, în cadrul cărora s-au desfășurat activități variate: vizite la instituții reprezentative din țările partenere, asistențe la activități (curriculare și extracurriculare), activități de formare etc.. „Pentru Colegiul Tehnic «Samuil Isopescul» o importanță deosebită o are realizarea bibliotecii virtuale, care poate fi accesată de către orice doritor pe site-ul școlii: www.samuilisopescu.ro. În prezent este în fază de finalizare, după o îndelungă activitate, un ghid pentru profesori, intitulat «Literacy Guidelines», care va conține descrierea competențelor Literacy pe care elevii trebuie să le dobândească la sfârșitul liceului pentru a fi competitivi pe piața muncii din Europa, precum și proiecte didactice, adaptate astfel încât să poată fi folosite de către orice profesor”, a precizat Petru Carcalete.