Colegiul Regal al Psihiatrilor cere presei să nu mai prezinte disfuncțiile alimentare ca fiind șic



Colegiul Regal al Psihiatrilor (RCP) din Marea Britanie cere mass-media să nu mai promoveze imagini ale unor corpuri nesănătoase și să nu mai prezinte într-o formă „strălucitoare” și atractivă bolile de nutriție, informează BBC News Online.
Potrivit reprezentanților Colegiul Regal al Psihiatrilor, mass-media contribuie la proliferarea bolilor de nutriție, mai ales în rândul tinerilor, prin popularizarea modelelor foarte slabe și a imaginilor modificate digitale.
Organizația a cerut să se renunțe la utilizarea modelelor forte slabe, iar reclamele care folosesc imagini prelucrate digital să aibă un semn distinctiv.
Potrivit doctorului Adrienne Key, de la secția de boli de nutriție a Colegiului Regal al Psihiatrilor, din ce în ce mai multe studii arată că mass-media joacă un rol important în proliferarea bolilor de nutriție mai ales printre adolescenți și tineri.
„Deși factorii biologici și genetici joacă un rol important în dezvoltarea acestor patologii, factorii psihologici și sociali sunt, de asemenea, relevanți. De aceea facem apel la media să fie mai responsabile cu mesajele pe care le distribuie”, a mai spus Key.
Psihiatri sunt îngrijorați de faptul că multe dintre articolele din reviste sunt neechilibrate și oferă sfaturi despre diferite diete fără să ofere informații și despre pericolele unor astfel de regimuri extreme.
Totodată, reprezentanții RCP au mai precizat că articolele în care este criticat aspectul vedetelor îi poate face pe cititori și mai nemulțumiți de imaginea lor.
RCP dorește ca următorul guvern britanic să instituie o organizație formată din politicieni, reprezentanți ai agențiilor de publicitate, editori de reviste, membri ai forurilor de control și specialiști în disfuncții alimentare, care să pună la punct un cod etic editorial.
Potrivit lui Annabel Brog, editor al revistei Sugar, cea mai bine vândută publicație pentru adolescenți din Marea Britanie, titlul pe care îl reprezintă are deja o atitudine responsabilă față de aceste probleme.
„Încercăm foarte mult să fim o influență pozitivă când vine vorba de greutate și imagine”, a declarat Brog.
În ceea ce privește recomandările unui for etic, Brog crede că ar fi nepotrivit să fie pus un semn distinctiv pe imaginile prelucrate digital.
„Ar fi dificil să stabilești o limită. Deseori tehnologia digitală este folosită doar pentru a adăuga mai multă luminozitate culorilor, nu pentru a face modelul mai frumoasă sau perfectă”, a mai spus Brog.