Învățământ

Colegiul Național „Nicu Gane”, implicat într-un parteneriat internațional „Live-Learn-Work”



La întâlnirea de la Łódź, au participat profesori și elevi din România, Lituania, Cehia, Polonia, Suedia, Italia și Turcia
La întâlnirea de la Łódź, au participat profesori și elevi din România, Lituania, Cehia, Polonia, Suedia, Italia și Turcia

În cadrul proiectului multilateral Comenius cu titlul ”Live- Learn- Work”, parteneriat ce se va derula în perioada 2011-2013, reprezentanții Colegiului Național ”Nicu Gane” Fălticeni au participat recent la prima întâlnire comună de proiect în Łódź, al doilea oraș ca mărime din Polonia, cu o bogată istorie multiculturală, în care se întrepătrund patru mari tradiții europene: poloneză, germană, evreiască, rusă. Au participat profesori și elevi din cele șapte instituții înscrise în proiect: România, Lituania (coordonatoarea proiectului), Cehia, Polonia, Suedia, Italia și Turcia.
Din partea Colegiului Național ”Nicu Gane” au participat Ioan Caulea (profesor de științe socio-umane, responsabilul cu proiecte europene al colegiului și coordonatorul proiectului), Dorin Nistor (profesor de limba engleză și membru în echipa de proiect – responsabil cu pregătirea lingvistică), Dana-Mihaela Grădinaru (elevă, clasa a XI-a B, profilul matematică-informatică, intensiv engleză) și Ioana-Daniela Uță (elevă, clasa a XI-a F, profilul filologie). Elevii au fost găzduiți de către familii ai elevilor școlii din Łódź, Publiczne Gimnazjum nr. 15.
Colegiul Național „Nicu Gane” va avea ca responsabilitate realizarea revistei proiectului
Așa cum ne-a declarat Ioan Caulea, coordonatorul proiectului, obiectivul principal al acestui parteneriat este acela de a dezvolta în rândul elevilor deprinderile de bază pentru a munci într-un mediu multicultural, multilingvistic și într-o continuă schimbare, pentru a trăi, a învăța și a munci într-un spațiu european comun în care limbile și culturile diferite, artele și tradițiile îi leagă pe oameni aparținând unor grupuri sociale și etnice variate, fie că e vorba de intelectuali, de erudiți, bogați sau săraci, de la oraș sau de la țară.
Profesorul Ioan Caulea a declarat: „Cunoașterea diferitelor culturi din Europa ajută la luarea deciziei legate de o viitoare carieră și oferă oportunitatea de a ne familiariza cu unele deprinderi profesionale nu numai în țara natală, ci și în străinătate. Primul an va fi dedicat împărtășirii valorilor culturale, familiarizării cu tradițiile și obiceiurile țărilor partenere, comunicării cu oameni din alte țări, îmbunătățirii spiritului civic prin artă, muzică și dansuri. Astfel, se va consolida interacțiunea culturală și socială”.
Profesorul de limba engleză Dorin Nistor, responsabil cu pregătirea lingvistică a elevilor participanți în mobilitățile aferente proiectului, a precizat că „această primă întâlnire a avut ca scop stabilirea programului definitiv pentru primul an de proiect, alegerea logo-ului proiectului și stabilirea principalelor responsabilități pentru fiecare școală implicată în proiect. Colegiul Național «Nicu Gane» va avea ca responsabilități realizarea revistei proiectului și raportul de activitate pentru primul an al proiectului”.
Impresii
Eleva Dana Grădinaru a declarat: „Prima reuniune de proiect, din Polonia, a fost prima mea călătorie în străinătate, dar sper că nu și ultima… Programul a inclus o excursie la Varșovia – capitala Poloniei. Clădirile, aleile, oamenii, toate par a fi puse perfect împreună, doar pentru a te bucura. Ne-am plimbat pe străzile frumoase și chiar ne-am bucurat de un mini-festival ce avea loc într-o piață de lângă Castelul Regal. A doua zi în Varșovia și ultima petrecută în întregime în Polonia a început cu sirenele Varșoviei, apoi biserici și catedrale, Palatul Regal, Academia de Teatru și Film și, în cele din urmă, Muzeul Frederic Chopin. Acest loc a fost, cred, locul meu favorit din întreaga călătorie”.
Pentru cealaltă elevă care a participat la mobilitatea din Polonia, Ioana Uță, acest parteneriat în care a fost implicată reprezintă un mediu educațional internațional și multicultural, unde profesorii și elevii interacționează în contexte tehnologice, culturale și sociale noi, total diferite de cele din care provin ei. „Elevii care acceptă o astfel de provocare au o dispoziție firească de a-i înțelege pe oamenii care aparțin altor culturi, de a învăța de la ei și de a acționa împreună, reușind astfel să atingă obiectivele propuse” ne-a declarat Ioana Uță.
Pentru următoarea întâlnire de proiect, cea din Cehia, organizată în perioada 12-16 decembrie 2011 de partenerii din localitatea Roudnice nad Labem, fiecare școală trebuie să prezinte câte două sărbători naționale/locale, două feluri de mâncare tradițională, două dansuri sau cântece tradiționale alături de toți ceilalți parteneri implicați, acestea urmând să fie prezentate în format digital.


La întâlnirea de la Łódź, au participat profesori și elevi din România, Lituania, Cehia, Polonia, Suedia, Italia și Turcia
La întâlnirea de la Łódź, au participat profesori și elevi din România, Lituania, Cehia, Polonia, Suedia, Italia și Turcia
La întâlnirea de la Łódź, au participat profesori și elevi din România, Lituania, Cehia, Polonia, Suedia, Italia și Turcia
La întâlnirea de la Łódź, au participat profesori și elevi din România, Lituania, Cehia, Polonia, Suedia, Italia și Turcia