Programele de personalizare a mașinilor sunt o modă la care aderă tot mai mulți constructori. Nu e de mirare că tendința se manifestă în special în Europa unde clienții sunt mai exigenți iar modele cu dotări mai deosebite sunt la mare căutare. Mercedes a fost primul producător auto care a oferit posibilități nenumărate de personalizare a oricărui vehicul. Au urmat cei de la BMW, Ford, Audi,Volkswagen iar ultimul sosit pe listă este Alfa Romeo. Italienii vor expune trei mostre personalizate aparte și care reprezintă niveluri de echipare diferite dar toate de un înalt nivel calitativ. Prima versiune se intitulează „Vintage” și propune colorații rafinate, elemente clasice de decor pentru interior și inserturi rafinate în stil artizanal. Urmează nivelul „Collezione” care aduce în atenție eleganța și stilul modern pentru habitaclu. Este folosită multă piele, cusută manual, și inserturi din metal. Dar cea mai interesantă și atractivă rămâne „Turismo Internazionale (TI)” cel mai înalt nivel de echipare. Pachetul TI este mai puțin elegant și se axează în principal pe veleitățile sportive ale oricărui model Alfa Romeo. Ultimul program de personalizare include jante din aliaj și pneuri cu dimensiuni gemeraose, sistem de frânare puternic, garda la sol coborâtă. Un exemplar din zona „Turismo Internazionale ” pregătit pentru Salonul Auto de la Geneva este modelul 159 Sport TI. Modificările estetice dau și mai multă masculinitate break-ului italian, conferindu-i în același timp o imagine a unui vehicul foarte performant. Motorizările ajută și ele la păstrarea identității sport pentru 159 Sport TI care este cel mai aproape de sloganul Alfa Romeo, cuore sportivo. Sunt oferite două propulsoare, unitatea pe benzină de 3.2LV6 de 260 CP și agregatul diesel 2.4JTDm de 200 CP. Vor fi disponibile două versiuni de caroserie, break și berlină care vor fi disponibile începând cu vara acestui an.
