Nu e bine nici așa

„Cocoașele” din curba morții de la Prisaca Dornei, contestate vehement de localnici și de primar



Limitatoarele de viteză tip „spinare de măgar” montate pentru prevenirea accidentelor rutiere în „curba morții” de pe DN 17, din localitatea Prisaca Dornei, contestate vehement de localnici și de primar. Sursa: limitatoareviteza.ro
Limitatoarele de viteză tip „spinare de măgar” montate pentru prevenirea accidentelor rutiere în „curba morții” de pe DN 17, din localitatea Prisaca Dornei, contestate vehement de localnici și de primar. Sursa: limitatoareviteza.ro

Limitatoarele de viteză tip „spinare de măgar” montate pentru prevenirea accidentelor rutiere în „curba morții” de pe DN 17, din localitatea Prisaca Dornei, în locul unde șapte oameni au murit în accidente, sunt contestate vehement de oamenii care locuiesc în zonă, aceștia solicitând scoaterea acestora și cerându-i ajutor primarului comunei Vama, Nicolai Baltag, care le dă dreptate oamenilor și a transmis deja două petiții către Prefectura Suceava și Compania de Drumuri Naționale.
Contactat de reporterii Monitorului de Suceava, primarul Baltag a explicat de ce „spinările” nu mai sunt dorite, deși chiar comunitatea locală solicita măsuri pentru a nu mai avea loc tragedii în zonă.
„Celelalte măsuri luate sunt bune, însă aceste cocoașe nu au ce căuta pe un drum național-european, numai la Prisaca Dornei sunt. Pe lângă zgomotul pe care îl îndură oamenii permanent cred că acestea reprezintă un risc în plus de accidente, nu o măsură de prevenire. Foarte des, văd șoferi care le ocolesc și intră pe contrasens. În plus, mai ales iarna, există riscul ca aceste cocoașe să contribuie la accidente, mașinile vin cu viteză dinspre Câmpulung Moldovenesc, iar când trec peste acestea se poate pierde ușor controlul asupra volanului”, a explicat primarul.
Cele două rânduri de „spinări”, de 12-15 centimetri, sunt dispuse pe sensul de mers dinspre Câmpulung Moldovenesc spre Vama, înainte de intrarea în curba în care au avut loc accidentele în care au murit șapte oameni.
Primarul spune că benzile rezonatoare, indicatoarele de avertizare și macheta cu autospeciala cu radar dispusă la marginea drumului sunt măsuri eficiente, nu însă și aceste limitatoare cunoscute ca „spinări de măgar”.
„Cred că dacă un echipaj de poliție ar acționa în fiecare zi timp de câteva ore în acea zonă ar fi cea mai eficientă măsură de prevenire a accidentelor rutiere”, a mai spus primarul din Vama.
Rămâne de văzut care va fi răspunsul celor de la Compania de Drumuri Naționale față de această solicitare. Un cuvânt vor avea de spus și cei de la Serviciul de Poliție Rutieră Suceava. De remarcat este că după amenajările realizate în această curbă nu au mai avut loc accidente rutiere grave.
Trei persoane și-au pierdut viața la începutul lui aprilie 2015 în curba de la intrarea în Prisaca Dornei dinspre Câmpulung Moldovenesc după ce un tir încărcat cu lemne s-a răsturnat în curtea unei case. Cei trei morți erau bărbații din cabina autotrenului. În aceeași curbă, în luna mai 2013, alte patru persoane și-au pierdut viața, după ce un alt tir plin cu lemne s-a răsturnat în curtea aceleiași case. Atunci au murit cei doi bărbați din cabină, dar și doi localnici, un bărbat și fiica sa, care se aflau în curtea casei.



Recomandări

Președintele CJ Suceava și 92 de primari suceveni, din PSD, PNL și USR, au transmis o scrisoare deschisă premierului și Guvernului

Tragedia cu doi morți și un tânăr în stare critică: Autoturismul ar fi intrat pe contrasens, în curbă, zdrobindu-se de autobasculantă

Tragedia cu doi morți și un tânăr în stare critică: Autoturismul ar fi intrat pe contrasens, în curbă, zdrobindu-se de autobasculantă
Tragedia cu doi morți și un tânăr în stare critică: Autoturismul ar fi intrat pe contrasens, în curbă, zdrobindu-se de autobasculantă