Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) estimează că va încasa în acest an 755,24 milioane de lei din vânzarea rovinietei, după ce în primele 11 luni ale anului trecut a obținut venituri de 669,73 milioane lei.
În 2009, compania a avut încasări din vânzarea rovinietei de 635 milioane de lei.
În același timp, anul trecut cifra de afaceri preliminată a CNADNR a fost de 840,13 milioane lei, în creștere cu 11,6% față de 2009, când rulajul a fost de 752,46 milioane lei.
„Creșterea cifrei de afaceri în 2010 față de anul 2009 se datorează implementării sistemului informatic de emitere, gestiune, monitorizare și control al rovinietei începând cu 1 octombrie”, se menționează într-un răspuns al CNADNR la solicitarea MEDIAFAX.
Pentru acest an, Compania de Drumuri estimează atingerea unei cifre de afaceri de 946,11 milioane lei.
Totodată, CNADNR preconizează că în 2010 a trecut pe profit, cu un câștig de 624.270 lei, după ce în 2009 a avut pierderi de 528,19 milioane lei, însă menționează că balanța contabilă nu a fost definitivată.
În ceea ce privește numărul de kilometri de autostradă care vor fi deschiși circulației până la finele anului, CNADNR estimează că șoferii vor mai circula pe încă 117 kilometri, respectiv Cernavodă-Medgidia (19,25 km), Medgidia-Constanța (31,5 km), Arad-Timișoara (32,25 km) și centurile la nivel de autostradă Constanța (22 km) și Arad (12,25 km).
La capitolul kilometri de drumuri naționale modernizați, compania stă ceva mai bine, și anume 238,6 kilometri vor putea fi utilizați până la sfârșitul anului. Lucrările sunt finanțate fie de la BEI, respectiv DN 66 (de la Petroșani la Simeria), DN 19 (între Oradea și Satu Mare), fie de la bugetul de stat (DN 2D și un pasaj pe DN 19), sau cu finanțare europeană, prin ISPA (DN 6 pe o porțiune de 16 kilometri în apropierea Drobetei Turnu Severin).
Anul trecut, CNADNR a depus la Comisia Europeană cinci proiecte, cu o valoare totală de 686,47 milioane euro, care vor fi asigurați atât din fonduri europene, cât și de la bugetul de stat.
Proiectele includ Autostrada Lugoj-Deva (valoare totală de 375,7 milioane euro), Autostrada Timișoara-Lugoj (230,59 milioane euro), modernizarea infrastructurii pentru creșterrea siguranței pe DN 1 (41,11 milioane euro), construcția șoselelor de centură Carei din județul Satu Mare (23,85 milioane euro) și Săcuieni din județul Bihor (15,21 milioane euro).
„CNADNR, în caliate de beneficiar al Programului Operațional Sectorial Transporturi 2007-2013, a depus până în prezent la Autoritatea de management POS-T a MTI un număr de 19 proiecte de construcție și reabilitare a infrastructurii rutiere. valoarea totală a proiectele supuse spre aprobare este de 2,02 miliarde euro”, se arată în răspunsul companiei.