CNADNR cere Bechtel costuri cu 35% mai mici la autostrada Brașov-Borș și un nou grafic de execuție



Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a solicitat companiei americane Bechtel, constructorul autostrăzii Brașov-Borș, reducerea costurilor cu aproximativ 35% și revizuirea graficului de execuție, întrucât termenul contractual, anul 2013, nu mai poate fi atins.
„Am solicitat reducerilor costurilor, astfel încât să se încadreze în standardele de cost, revizuirea graficului de lucrări și eșalonarea datoriilor”, a declarat marți directorul general al CNADNR, Daniela Drăghia.
Guvernul a stabilit la finele anului trecut standarde de cost pentru construcția de autostrăzi, acestea fiind cuprinse între 3,8 și 5,9 milioane euro pentru un kilometru de autostradă. Astfel, un kilometru de autostradă ar urma să coste până la 3,802 milioane euro în zona de șes, 4,98 milioane euro în zona de deal și 5,922 milioane euro în zona de munte. Standardele de cost nu includ lucrările de artă (poduri, viaducte, tuneluri) și conexe.
Drăghia a menționat că solicitările au fost transmise companiei Bechtel din SUA printr-o scrisoare, la care încă nu s-a primit răspuns.
„Îi așteptăm la întâlnire pe cei de la Bechtel cu mandatul de negociere din SUA. În acest moment nu se discută despre reziliere, iar rezilierea nu a fost menționată în nicio scrisoare”, a afirmat Drăghia.
CNADNR datorează companiei Bechtel suma de 90,4 milioane euro, fără TVA, reprezentând facturi neachitate din perioada 2009-2010.
Lungimea autostrăzii Brașov-Borș este de 415 kilometri, din care au fost realizați doar 52,5 kilometri, între Câmpia Turzii și Gilău.
Proiectul de construcție a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Brașov – Borș, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel.