Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale amână luarea unei decizii cu privire la anunțarea câștigătorului licitației pentru desemnarea constructorului care va reabilita DN 18 de la Cârlibaba la Iacobeni. Deși anunțul de participare pentru atribuirea contractului de modernizare a DN 18 de la Iacobeni și până la Moisei, în județul Maramureș, a fost publicat pe site-ul CNADNR încă de la finalul anului trecut, iar termenul de depunere a ofertelor a fost prelungit în luna februarie 2015, până pe data de 3 martie a.c., nici până în momentul de față această compania nu a luat o decizie cu privire la desemnarea unui constructor.
Contractul pentru modernizarea DN 18 de la Moisei la Iacobeni a fost împărțit în patru loturi, cu o valoare estimată la 355,5 milioane de lei, iar după două luni de la termenul limită de depunere a ofertelor CNADNR nu a desemnat constructorii decât pentru două loturi care vizează reabilitarea acestui drum național pe teritoriul județului Maramureș, respectiv Moisei – Borșa și Borșa – Șesuri. În cursul zilei de ieri, pe site-ul CNADNR au fost anunțați doar constructorii pentru cele două loturi, astfel încât sucevenii mai au de așteptat până când vor vedea utilajele la lucru pentru reabilitarea tronsonului de la Cârlibaba la Iacobeni, drum care mult timp a fost unul dintre cele mai distruse din județ.
Reamintim că DN 18 a intrat într-un program de modernizare cu finanțarea asigurată prin BEI în anul 2011, iar pe tronsonul Moisei – Iacobeni, de 89 de kilometri, lucrările au fost atribuite companiei israeliene Shapir și aveau ca termen de finalizare data de 31 august 2013. Contractul cu Shapir, în valoare de 81 de milioane de euro, a fost însă reziliat în mai 2014, pentru că nu s-au executat lucrările. După rezilierea contractului, CNANDR a alocat bani din bugetul propriu pentru realizarea unor lucrări de reparații, care au fost finalizate la finalul anului trecut de către compania suceveană SUCT.