Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale a primit 15 oferte, de la firme românești și străine, printre care Romstrade, Euroconstruct, UMB, Strabag, Alpine și Astaldi, pentru construcția celor două loturi ale tronsonului de autostradă Nădlac-Arad, estimată la 993,6 milioane lei.
Pentru primul lot au depus oferte șapte asocieri, respectiv Azvi-Puentes-Straco-Grusamar-Specialist Consulting-Incitec, Tirrena Scavi-Condotte-Cossi, Doprastav-CCCF Timișoara, Romstrade-MonteAdriano-Donrep Construct, OHL-Labra-Copisa, Astaldi-Euroconstruct-AstalRom și Strabag România-Confort.
Primul tronson are o lungime de 22,2 kilometri, iar lucrările sunt estimate la 486,94 milioane lei, fără TVA, se arată într-un comunicat al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).
Pentru al doilea lot au depus oferte șapte consorții (Impresa Pizzarotti-Impregilo-Pomponio, UMB-Tehnostrade-Carena, Porr-Hidroconstrucția, Vega-Selina-Consitrans, Aprivia-Soares da Costa, Delta ACM-Azvirt, și Viarom-Vectra-Betacops) și o companie – Alpine.
Construcția celui de-al doilea segment, în lungime de 16 kilometri, este estimată la 506,66 milioane lei, fără TVA.
În alegerea ofertei câștigătoare se va ține cont de propunerea tehnică (70%) și de preț (30%).
Proiectul face parte din coridorul IV paneuropean, care începe în Germania la Nurenberg și se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăștie, Sibiu, București, Fetești și Constanța.