CNA a interzis spotul TV la Logan diesel



Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a cerut, ieri, oprirea de la difuzare a spotului publicitar pentru modelul Logan cu motorizare diesel întrucât arată un autoturism care trece pe culoarea roșie a semaforului, promovând astfel un comportament „imoral” și „dăunător siguranței”.
CNA consideră că spotul contravine articolului 29 din Legea audiovizualului, alin. 1, literele e și g, care stipulează că publicitatea trebuie „să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătății sau siguranței populației”, precum și „comportamentele indecente și imorale”.
Decizia a fost luată la inițiativa lui Attila Gasparik, vicepreședintele CNA, care a cerut vizionarea spotului în cadrul ședinței de marți.
O opinie distinctă a avut Radu Teodorel, membru CNA, care a considerat că acuzațiile nu sunt fondate pentru că întâi trece mașina și apoi se aprinde culoarea roșie a semaforului.
Pornind de la cazul Logan, Mircea Sorin Moldovan, membru CNA, a propus și oprirea unui spot la coniacul Unirea pentru că ar încălca aceleași prevederi legale. Un personaj din spotul respectiv trage semnalul de alarmă al unui tren pentru ca un altul să cumpere o sticlă de coniac.
Președintele CNA, Ralu Filip, a apreciat că „ideea de a opri trenul ca să bei reprezintă un comportament imoral”. Membrii CNA au votat și oprirea acestui spot de la difuzare.
În aceeași ședință, CNA a decis oprirea tuturor spoturilor pentru Domo, Altex și Flanco în care se prezintă promoții și se afișează un text ilizibil și scurt cu detaliile acestora. Pe baza Deciziei CNA privind informarea corectă, Consiliul a cerut ca spoturile să fie oprite până când textul va fi lizibil și va fi ținut pe ecran destul de mult timp pentru a putea fi citit.