O parte dintre clienții companiei E. ON Gaz din județ sunt puși într-o situație deloc plăcută, fiind somați să se prezinte la centrul din municipiul Suceava pentru a-și reînnoi contractele. Nemulțumirile sunt justificate în condițiile în care unii suceveni sunt puși în situația de a parcurge zeci de kilometri până la centrul E. ON Gaz Suceava, singurul din județ, de a sta aici la cozi chiar și câteva ore, practic de a pierde o zi. Oamenii se întreabă pe bună dreptate de ce nu s-a găsit o soluție mai convenabilă de a li se reînnoi contractele, care să nu însemne atât de mult timp pierdut pentru ei.
Bani cheltuiți, timp pierdut, nervi…
Mitică Pupăză, din Gura Humorului, este unul din sucevenii nemulțumiți de serviciile E. ON Gaz.
„Am primit o înștiințare de la E.ON Gaz în care sunt avertizat că dacă în 15 zile nu semnez noul contract cu ei îmi închid robinetul. În județul Suceava există un singur centru de relații cu clienții, cel din municipiul Suceava. Am sunat la Suceava și la Târgu-Mureș, dar nu am primit nici un răspuns. Deplasarea la Suceava presupune bani cheltuiți, timp pierdut, nervi… Fiind un singur centru este foarte mare aglomerație și nu mi se pare normal să pierd o zi acolo. De ce nu ar veni cei de la E.ON la domiciliul clientului când fac citirea contorului cu documentele de semnat? Ori, dacă nu, să reînființeze centrele de relații cu clienții din localitățile din județ. Ca o concluzie, pot să spun că am ajuns sclavi în propria țară. Ca cetățean simt că nu mă apără și nu mă protejează nimeni”, și-a spus nemulțumirea clientul E .ON Gaz.
Bărbatul spune că atâta timp cât nu are datorii, i se pare total nejustificat să primească somații de întrerupere a serviciilor și să fie obligat să vină la Suceava pentru a-și schimba contractul.
„Cu siguranță, dacă ar vrea, ar găsi o soluție ca eu, clientul care le achită facturile lună de lună, să-mi schimb contractul fără a pierde o zi până la Suceava”, a concluzionat Mitică Pupăză.
Reprezentanții E. ON susțin că deplasarea la Suceava putea fi evitată prin reînnoirea contractului la timp
Pentru lămuriri i-am contactat pe reprezentanții E. ON Gaz. Aceștia susțin că lucrurile nu stau chiar așa cum reclamă bărbatul din Gura Humorului, deși, pe de altă parte, nici nu i-au oferit vreo soluție concretă acestuia.
Corneliu Zaiț, de la Departamentul de Comunicare al E. ON Gaz, a explicat că persoanele care au primit aceste înștiințări trebuiau să-și schimbe contractele încă din 2009. Pentru că nu au făcut-o timp de patru ani, au ajuns acum în situația de a primi aceste înștiințări.
„E.ON a reluat procesul de înnoire a contractelor de furnizare a gazelor naturale pentru clienții care nu au dat curs acestor proceduri legale impuse de reglementările A.N.R.E. începând cu anul 2009”, a declarat Corneliu Zaiț.
Ca alternativă la deplasarea la centrul E. ON de la Suceava, clientul, susțin reprezentanții E. ON, putea să ceară informații telefonice despre actele necesare și să le trimită prin Poștă. Tot prin Poștă ar fi primit și noile contracte, cu obligativitatea de a returna companiei unul dintre contracte, semnat. Strict referitor la bărbatul din Gura Humorului, corespondența prin Poștă nu mai este valabilă acum, când deja are ultimatum pentru reînnoirea contractului. Cu alte cuvinte, pentru acesta nu există nici o alternativă concretă și nu-i rămâne decât să se deplaseze la centrul de relații cu clienții de la Suceava.
Recomandări de la E. ON pentru o comunicare cât mai facilă cu clienții
Compania E. ON Gaz susține că pune la dispoziția consumatorilor canale variate de comunicare.
„Clienții au posibilitatea să aleagă varianta pe care o consideră cea mai convenabilă, putând să ne contacteze telefonic, prin e-mail, fax, poștă și, de asemenea, pot utiliza serviciile online disponibile prin intermediul paginilor web www.eon-energie-romania.roși www.myline-eon.ro.
Totodată, ca alternativă la deplasarea la Centrul Relații cu Clienții, recomandăm consumatorilor noștri să acceseze unul dintre următoarele canale de comunicare: prin telefon, de luni până vineri, între orele 8.00 și 20.00, la numerele: 0801 000 939, 0801 000 366, pentru apeluri din rețeaua Romtelecom, tariful fiind cel aferent unui apel local, sau 0265 200 366, 0235 305 555 – pentru apeluri din orice rețea, tariful fiind cel al operatorului din rețeaua căruia se efectuează apelul”, se precizează în comunicatul Departamentului de Comunicare al E. ON Gaz