– Actorul a informat publicul sucevean că în loc de spectacolul „Șomeri de lux” vor putea urmări, cei care doresc, „Un bărbat și… mai multe femei”
– Cauza înlocuirii spectacolului a fost gripa actriței Valeria Seciu
Iubitorii de teatru care și-au cumpărat bilete pentru spectacolul – „Șomeri de lux”, ce trebuia să aibă loc marți seară, la Casa de Cultură a Sindicatelor Suceava, au avut o mare surpriză: la intrarea în holul instituției au fost întâmpinați de unul dintre protagoniștii spectacolului, cap de afiș – Claudiu Bleonț – care „împărțea” scuze în stânga și în dreapta, spunând că „din cauza faptului că actrița Valeria Seciu s-a îmbolnăvit – cobză – spectacolul cu pricina nu va putea avea loc, dar a fost înlocuit cu un altul – „Un bărbat și… mai multe femei”. „Cine vrea rămâne, cine nu, nu. O fac și pe managerul acum… mă ocup de PR, parcă așa se zice…”, spunea cu umor Bleonț, care a avut surpriza plăcută ca la intrarea pe scenă să vadă o sală aproape plină. Au fost puțini cei care au renunțat la spectacol, primindu-și înapoi banii pe bilete, oameni care mai văzuseră piesa cu cei doi actori la sfârșitul anului 2004. „Sunt actor, fac teatru și nu contează în ce piesă joc…”, a completat Bleonț, încercând să convingă publicul că așteptările lor, chiar dacă au fost înșelate inițial (prin înlocuirea spectacolului) nu vor fi înșelate prin jocul și dăruirea actorilor aflați pe scenă. A avut dreptate.
Sucevenii au retrăit tragi-comicul birocrației de tip vechi, dar încă proaspătă, să recunoaștem, din societatea estică. Farmecul….tragismului a fost că această birocrație fioroasă a împrumutat chipul a opt femei, întruchipate de o singură actriță – Magda Catone. Un funcționar din Moscova avea nevoie de o adeverință din care să reiese că nu este bolnav. De aici și până la a se considera chiar „sărit de pe fix”, cu bilet de internare la un sanatoriu, cu toți colegii uitându-se chiorâș la el și cu o căsnicie jalnică, nu a fost decât un pas.
După cum ne-au spus chiar cei doi actori ai spectacolului, „Un bărbat și… mai multe femei” nu este o piesă de teatru, este mai mult decât atât, este o poveste de familie, o poveste între oameni obișnuiți. Actorii au surprins prin sinceritatea jocului, prin mesajul transmis, prin ei înșiși.
Textul lui Leonid Zorin a fost atât de bine cântărit și trăit de cei doi protagoniști, încât nu au lipsit aplauzele repetate. De fapt, scena suceveană a găzduit, pentru aproape două ore, doi actori care și-au spus „povestea”, și-au exprimat artistic trăirile și bucuriile acestei meserii. Publicul sucevean a simțit mesajul piesei, a intrat în jocul personajelor, și în momentele interactive, actor-spectator, a fost adevărat, spontan, sincer. Întâlnirea dintre cei doi actori cu publicul din Suceava a fost reușită pentru că Bleonț și Catone nu au dorit să se impună într-un fel… Rolurile lor au prins contur pe parcurs. Au improvizat, au interacționat cu publicul, chiar au „tras” câteva duble – reloaded & forward. “Spectacolul acesta este croit cu mintea noastră. L-am făcut și cu disperare, dar și cu suflet. Un text fericit ca acesta ne-a dat ocazia să ne dezvăluim și să fim sinceri până la capăt, dar sunt convinsă că, în momentul în care epuizăm publicul de pe planetă, o să facem și un alt text și o să ne găsiți, cu ajutorul lui Dumnezeu, la fel de sinceri. Sinceritatea ar trebui să fie o dimensiune a tuturor artiștilor”, ne-a spus Magda Catone.
Au trecut aproape 20 de ani de când cei doi actori au jucat pentru prima dată spectacolul „Un bărbat și… mai multe femei”, și acesta a rămas mereu nou pentru că de fiecare dată, după cum însuși Claudiu Bleonț ne-a spus, „noi renaștem odată cu personajele întruchipate”.
Piesa are atâția ani, dar, în același timp, este atât de proaspătă. Primează jocul actorilor. Nu este nici un fel de decor, decât niște bețe parfumate, două lumânări, un cuier și câteva haine, ziare împrăștiate pe jos, o sticlă cu șampanie… pe care Bleonț a împărțit-o spectatorilor. „Ce decor găsim în acel loc pe acela „îl mărturisim”, situația aia o mărturisim. Este o poveste despre oameni. Am avut gândul să investesc în acest spectacol, să-i aduc lumini, decoruri, să-i fac nu știu ce costume, însă este o mărturisire între doi oameni simpli, între un soț și o soție, și ce se întâmplă între ei doi. Am trecut într-un plan secundar decorul, și am scos în prim plan comuniunea cu publicul, cu ziua de azi, cu cine suntem noi azi, de fapt”, ne-a spus Claudiu.
Ori la teatru, ori la… telefon
Un aspect pe care cu mult umor actorul Claudiu Bleonț l-a „taxat” la Suceava a fost acela că publicul de teatru (!!!), prins în tot felul de probleme cotidiene, intră la spectacol cu telefoanele mobile deschise. O manea aici, un țârâit strident acolo, o convorbire sacadată dincolo, toate în timpul spectacolului de teatru. „Așa… Vedeți că vă sună cineva. Răspundeți! Spuneți-le că sunteți la teatru. Să vedeți cum o să reacționeze… O, ăsta-i la teatru?! Măi! Mare om. Nu, pe bune, la acest spectacol puteți să vă lăsați telefoanele deschise…”, și-a transmis mesajul, cu umor fin, Claudiu Bleonț. Dacă nici o oră și jumătate nu putem renunța la telefoane, din respect pentru actorii care joacă pe scenă, din respect pentru spectatorii din jurul nostru, dacă nici la teatru și nici în biserică nu putem renunța la zgomotele obositoare ale telefoanelor, ne și întrebăm cam cât de greu este să renunțăm la înjurături, la invidie, la ură, la violență…






