Consiliul Județean Suceava intenționează să trimită o notificare către Guvernul României pentru a-și exprima nemulțumirea față de prevederile unei hotărâri prin care administrațiile județene sunt obligate să achiziționeze aparatură de securitate pentru aeroporturi, dar care ar urma să fie folosite de SRI.
Președintele CJ Suceava, Gavril Mîrza, a declarat că potrivit unei Hotărâri de Guvern emise anul trecut, administrația suceveană trebuie să aloce fonduri din bugetul propriu pentru a cumpăra echipamente de control și securitate, pentru dotarea Aeroportului „Ștefan cel Mare” Suceava.
În opinia lui Gavril Mîrza, o astfel de prevedere este incorectă, în condițiile în care Consiliul Județean Suceava ar trebui să cumpere echipamente care ar urma să fie folosite de altă instituție.
„Sunt prevederi incorecte, pentru că, în primul rând, Guvernul nu poate să dispună și să oblige Consiliile Județene, sau Consiliile Locale, ce să facă cu bugetele proprii. În al doilea rând, este incorect ca administrațiile județene să procure echipamente cu care să-și facă treaba altă instituție, în cazul de față SRI”, a spus președintele CJ Suceava.
Administrația județeană ar trebui să cheltuiască peste un milion de lei Potrivit Hotărârii de Guvern în cauză, Consiliul Județean ar trebui să aloce peste un milion de lei (10 miliarde de lei vechi) pentru achiziționarea echipamentelor respective.
Mîrza a precizat că cea mai bună soluție pentru rezolvarea acestei probleme ar fi fost ca Executivul să aloce fonduri către SRI pentru a achiziționa echipamentele de securitate pentru aeroporturi.
El a mai adăugat că în situația în care notificarea pe care CJ Suceava o trimite Executivului va rămâne fără răspuns, administrația județeană suceveană va acționa în instanță Hotărârea Guvernului, ca fiind neconstituțională.
„Asta nu înseamnă că nu ne interesează activitatea aeroportului. Susținem modernizarea lui și am demarat deja demersurile în acest sens”, a spus Mîrza.