Citroen vrea să livreze în acest an, în România, 200 de unități din modelul C5, lansat joi pe plan local, iar ținta de vânzări pentru anul viitor se plasează la 800 de mașini, a declarat, agenției MEDIAFAX, directorul general al reprezentanței constructorului francez în România, Didier Gerard.
„Introducerea modelului C5 în România reprezintă cea mai importantă lansare pentru Citroen, de la deschiderea reprezentanței oficiale din iulie 2007”, a declarat Gerard, joi seară, în cadrul evenimentului de lansare a modelului.
Potrivit oficialului Citroen, dealerii mărcii vor livra în total 200 de mașini C5 în lunile rămase până la sfârșitul acestui an, iar pentru 2009 ținta de vânzări este de circa 800 de unități.
Întrebat cum se explică scăderea vânzărilor Citroen în România în primele șapte luni, cu 14,3%, de la 2.864 unități livrate în intervalul ianuarie-iulie al anului trecut, la 2.506 autovehicule livrate în perioada corespunzătoare a acestui an, Didier Gerard a explicat că reprezentanța din România a avut dificultăți în livrarea modelelor C4, deși comenzi și contracte există.
„Dacă lucrurile vor merge ca până acum, ar trebuie să coborâm ținta de vânzări pentru acest an în jurul a 5.000-5.500 de unități, însă volumele pe care le vor realiza C5 și varianta restilizată a lui C4 ne vor conduce spre atingerea obiectivului fixat, acela de a livra aproximativ 6.500 de unități în tot anul acesta”, a explicat oficialul Citroen.
Noul C5 este deocamdată disponibil în versiunea de caroserie sedan, urmând ca din octombrie să se poată livra și versiunea break. Prețurile noului C5 sunt cuprinse între 19.190 euro și 32.300 de euro cu TVA inclus.
Sedan-ul are patru versiuni de echipare disponibile (X, Confort, Dynamique și Exclusive), iar break-ul are trei variante (X, Confort și Exclusive).
Mașina poate fi echipată opțional cu o suspensie hidraulică ajustabilă în funcție de viteza de deplasare și de tipul drumului.
Motorizările pe benzină de 1,8 litri, 2 și 3 litri dezvoltă 127, 143, respectiv 215 CP, în timp ce motoarele diesel, de 1,6 litri, 2 litri, 2,2 litri și 2,7 litri dezvoltă puteri de 110, 138, 173 și 208 CP.
Dotarea standard include sistem de frânare cu ABS
Dotarea standard include sistem de frânare cu ABS, sistemul de control al stabilității (ESP), airbag-uri frontale și laterale, geamuri cu acționare electrică pentru toate ușile, oglinzi reglabile electric și încălzite, aer condiționat cu reglare automată, radio care poate citi Compact Disc-uri (CD) normale și de tip MP3. De asemenea, scaunul șoferului este reglabil pe înălțime, iar volanul este de asemenea reglabil pe înălțime și în profunzime. Dotarea standard a C5 mai include cotieră între scaunele din față, proiectoare de ceață și cruise control (sistem care permite menținerea unei viteze constante, fără acționarea pedalei de accelerație). Printre dotările opționale se numără sistemul de avertizare la depășirea liniei continue, senzori de parcare față și spate, trapă electrică, sistem de navigație cu hard disk și un sistem audio mai performant.
Citroen C5 a obținut cinci stele la testele de siguranță EuroNCAP.
Concurenții pe piața din România ai modelului C5 sunt Volkswagen Passat, Renault Laguna, Skoda Superb, Ford Mondeo, Mazda6, Toyota Avensis, Chevrolet Epica, Honda Accord, Hyundai Sonata, Kia Magentis, Opel Vectra, Pegeot 407 și Subaru Legacy.
Anul trecut au fost livrate 5.000 de vehicule Citroen în România.
Citroen a deschis o reprezentanță pe piața locală la 1 iulie 2007, până la acea dată autovehiculele mărcii fiind importate și comercializate de firma ATS (Automotive Trading Services), deținută de premierul Călin Popescu Tăriceanu.