Citroen are toate resursele și argumentele necesare pentru a demonstra că este puternic ancorată în sectorul calității. Francezii nu ascund faptul că vor și ei, ca mai toată lumea, să fie cât mai aproape de segmentul premium, deși ideea nu este deloc deplasată dacă privim la noul C5.
Proaspăta serie a fost prezentată luna aceasta la Salonul Auto de la Bruxelles, rampa de lansare a celei mai reușite game C5. A doua generație preia din liniile stilatului C-Airscape, decretat de foarte multă lume drept unul din cele mai spectaculoase prototipuri din ultimii ani.
Noul C5 este dezvoltat pe platforma lui Peugeot 407 și este considerabil mai spațios și elegant decât modelul aflat acum pe piață. Sedanul măsoară acum 4.78 metri lungime, 1.86 metri lățime iar ampatamentul a crescut până la 2.86 metri, ceea ce facilitează o mai bună porționare a spațiului din habitaclu în favoarea tuturor pasagerilor.
Noua serie C5 va fi propulsată de trei motorizări pe benzină de 127, 143 CP și un agregat performant V6 de 3.0 litri care generează 215 cai putere. Versiunile diesel Hdi nu lipsesc din peisaj. Citroen pune la dispoziție motoare noi cu plaje de putere cuprinse între 110 și 208 CP. Pentru a crește gradul de confort și a alinia ținuta de drum la un nivel asemănător clasei premium, francezii au apelat la cea de-a treia generație a suspensiei hidraulice, care reglează rigiditatea amortizoarelor în funcție de viteza vehiculului.
C5 va fi livrat începând din aprilie 2008 în versiunile sedan și break, iar din 2009 este așteptată și versiunea exotică, decapotabila C5. Vor exista trei niveluri de echipare Dynamique, Comfort și Exclusive cu dotări foarte atractive.
Citroen va comercializa noul C5 la prețuri cuprinse între 26.300 și 41.890 de euro.