Citroën poate fi numit specialistul monovolumelor prin simplu fapt că se pricepe de minune să transforme un vehicul de oraș în mașină de familie.
Un exemplu este C4 Picasso, model dezvoltat pe baza lui C4 dar care dispune de un spațiu interior mare, principala caracteristică a mașinii franceze.
MPV-ul este disponibil în două variante: cu cinci locuri, versiune ce măsoară 4.47 metri lungime, și varianta cu șapte locuri, denumită Grand C4 Picasso, a cărei lungime este de 4.59 metri.
Grație sistemului de suspensii și spațiului interior foarte generos, monovolumul Citroën oferă pasagerilor săi cel mai înalt grad de confort din clasa sa.
Motorizările economice reprezintă un alt atu, unitățile diesel Hdi fiind recunoscute pentru raportul optim dintre consum de carburant și prestații.
Două agregate de 109 și 136 de cai putere animă monovolumul Citroen, căruia îi conferă reprize de accelerație interesante, care scot în evidență elasticitatea motoarelor.
Nici propulsoarele pe benzină nu sunt mai prejos, însă acestea sunt recomandate celor care preferă silențiozitate și demaraje puternice.
Transmisia poate fi manuală sau automată, însă ultima este recomandabilă pentru cei care folosesc monovolulmul mai frecvent.
Capacitatea de stocare a bagajelor este foarte bună, cu valori apropiate concurenților din sectorul monovolumelor medii.
Aspectul exterior este poate cel mai distinct capitol al mașinii care punctează la toate capitolele: prestanță, design, calitate, rafinament.
Per total, Citroën C4 Picasso este una din alternativele viabile la adresa monovolumelor cu pretenții, fie ele germane, italiene sau japoneze.