Citroën a identificat la jumătatea anilor 90 un segment neexplorat până atunci. Împreună cu partenerii Peugeot au creat în iulie 1996 o nouă nișă, cea a utilitarelor comerciale ușoare, LCV, împărțite în două categorii distincte: van de familie și van pentru mărfuri. După aproape 12 ani de la punerea pietrei fundamentale a sectorului LCV, Citroën ne-a făcut, ieri 2 ianuarie, cunoștință cu noua generație Berlingo, cea de a doua dacă excludem versiunea „intermediară” din anul 2003.
Vândut în peste 1.760.000 de unități până în prezent, van-ul compact este construit pe trei principii fundamentale: versatilitate, funcționalitate și calitate. Versiunea pentru pasageri răspunde standardelor moderne în materie de confort și utilitate, Berlingo fiind o combinație între stilul dinamic al sedanului și cel robust al monovolumelor.
Furgoneta Berlingo se remarcă prin spațiul de depozitare 3.3 metri cubi, ce poate adăposti doi europaleți de dimensiuni mai mari. Opțional Citroën pune la dispoziție un șasiu cu cabină modulară de trei locuri, ce permite creșterea capacității de stocare la 3.7 metri cubi. Berlingo poate transporta o încărcătură maximă de până la 850 de kilograme. Ambele versiuni Berlingo măsoară 4.38 metri lungime și sunt echipate cu motorizarea diesel HDi de 110 cai putere, dotată cu filtru de particule.
Noul Berlingo va fi comercializat în peste o sută de țări începând cu a doua jumătate a acestui an.
