Citroën vrea să schimbe imaginea segmentului subcompact cu ajutorul unui model cu tentă premium. Noul C3 se anunță una din cele mai interesante apariții, și totodată un rival puternic pentru ultimele generații Ford Fiesta, Opel Corsa și Volkswagen Polo.
Modelul francez își întărește imaginea de vehicul urban prin caracteristicile sale și un nivel ridicat de siguranță activă. Noul C3 este echipat în serie cu ABS și sistem de asistență electronică la frânare (REF), plus asistența la frânarea de urgență (AFU). Lista este completată de ESP, sistemul de control dinamic al stabilității 6 airbag-uri (șofer, pasager față, laterale și cortină), precum și de cruise control.
Simpaticul Citroën C3 a pătruns și pe piața românească la un prețde bază de 10.890 de euro cu TVA. Gama de motorizări include patru unități pe benzină de 61, 75, 95 și 120 cai putere la care se adaugă trei unități diesel 70, 95 și 110 cai putere. Liniile de echipare City, Confort și Exclusive oferă o varietate de dotări. Cea mai scumpă versiune are un prețde bază de 17.090 euro cu TVA.
Direcția spre care se îndreaptă modelul de oraș este dezvăluită de noua linie de design și nivelul calitativ al componentelor interiorului. Automobilul beneficiază de o arhitectură structurată inteligent, care permite o habitabilitate ridicată, în ciuda faptului că dimensiunile sale nu au crescut spectaculos.
Noul C3 se înscrie printre cele mai compacte modele din segmentul său. Cu lungimea de 3,94 m, lățimea de 1,71 m și raza de bracare de 10,2 m, modelul francez dispune de dimensiuni perfect adaptate utilizării în oraș.
Unul din elementele care-l individualizează este parbrizul Zenith, care, pe lângă vizibilitate și luminozitate deosebită, va oferi pasagerilor o experiență de drum inedită. Prin lungimea excepțională, acest parbriz, inovație Citroën, mărește câmpul vizual al șoferului și pasagerului față cu 80° în sus. Parbrizul dă senzația de vizibilitate nelimitată tuturor pasagerilor.
Noul C3 oferă un real confort la bord tuturor pasagerilor, confort acustic și la vibrații, dar și confort olfactiv și vizual, datorită numeroaselor suprafețe vitrate și parfumului de ambianță. Modelul de oraș dispune de un spațiu interior cu un grad de confort net superior generației anterioare și de un portbagaj generos cu un volum de 300 de litri.
Cu o aerodinamică optimizată (Cx de 0,30), noul C3 prezintă un nivel scăzut al emisiilor de CO2 și un consum redus. Versiunea de motorizare HDi de 90 cai putere va dispune de filtru de particule, iar din 2011, în echipare standard va figura și sistemul Stop & Start, aflat la a doua generație. Asociate unor cutii manuale pilotate în 5 și 6 viteze, acestea vor scădea emisiile, la motoarele diesel, între 95 și 90 g/km de CO2.
