În orașul stațiune

Cine ridică mașinile la Câmpulung? Un fost șef de post infractor, al cărui fiu spărgea mașini în Suceava



Vasile Zetu completează procese verbale și face fotografii la mașinile pe care urmează să le ridice
Vasile Zetu completează procese verbale și face fotografii la mașinile pe care urmează să le ridice

Începută din luna mai a acestui an, activitatea de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar pe raza municipiului Câmpulung Moldovenesc este coordonată de Vasile Zetu, un fost șef de post care a ieșit din poliție pe ușa din dos, după ce a fost cercetat în mai multe dosare penale și condamnat la închisoare.
Ca o ironie a sorții, în timp ce Zetu ridica mașini din Câmpulung Moldovenesc, fiul său, Alexandru Bogdan Zetu (25 de ani), era „ridicat” de polițiști, fiind arestat preventiv pentru spargerea mai multor autoturisme de pe raza municipiilor Suceava și Botoșani.
„Hingherul”-șef nu este nici măcar angajat la firma de ridicări auto
Vasile Zetu este „locotenentul” patronului SC Hi Speed Recovery SRL Botoșani, Iulian Juncănaru, tânărul în vârstă 30 de ani care la două luni de la înființarea firmei (decembrie 2008) a început, cu acordul autorităților, să ridice mașinile parcate neregulamentar în Botoșani (februarie 2009).
Juncănaru și-a extins afacerea și la Brașov (Codlea) și Covasna (Târgu Secuiesc) și a reușit să bată palma, în octombrie 2010, și cu Primăria Câmpulung Moldovenesc.
Același Juncănaru, așa cum dezvăluiam în edițiile trecute ale Monitorului, este asociat și la firma care controlează parcările cu plată din Câmpulung Moldovenesc, alături de fostul viceprimar Ovidiu Tudorici, cel care a și inițiat întreaga afacere în 2008, pe vremea când făcea parte din conducerea primăriei.
Vasile Zetu este cel care a coordonat activitățile de ridicare atât la Botoșani, cât și la Câmpulung Moldovenesc.
Culmea, deși nu este angajat al SC Hi Speed Recovery SRL Botoșani, fostul polițist este un fel de șef al „hingherilor” de mașini, lucrând cot la cot cu aceștia la ridicarea autoturismelor.
Ba mai mult, așa cum se poate observa și din imaginile surprinse de reporterii Monitorului de Suceava, Zetu era cel care a constatat de multe ori contravențiile, făcând fotografii mașinilor înainte de a le urca pe platforma autoutilitarei „hingherilor”.
Același individ, Vasile Zetu, semnează și multe dintre procesele verbale de ridicare a autoturismelor.
Judecat pentru purtare abuzivă, înșelăciune, abuz în serviciu, instigare la fals intelectual, uz de fals, luare de mită și favorizarea infractorului
Problemele cu legea ale lui Vasile Zetu au început spre sfârșitul lui 1995, pe când respectivul era șef de post al comunei Vorona.
Pe 20 octombrie 1995, plutonierul major Zetu a lovit cu tocul pistolului un individ suspect de comiterea unor infracțiuni, victima alegându-se cu fracturarea coroanei cu care erau înlocuiți doi dinți.
Judecat pentru purtare abuzivă la Tribunalul Militar Iași, Vasile Zetu a scăpat ieftin, mai ales că victima și-a retras pretențiile civile anterioare.
Magistrații Tribunalului Militar Iași l-au condamnat în ianuarie 1998 pe plutonierul major Vasile Zetu la 200.000 de lei amendă pentru purtare abuzivă, constatând grațierea pedepsei aplicate ca urmare a Legii 137/1997 –privind grațierea unor pedepse.
Vasile Zetu s-a lipit de încă un dosar penal după ce în mai 1997 și-a însușit 100.000 de lei, bani care proveneau dintr-o amendă și pe care nu i-a predat la Primăria comunei Vorona.
Trei luni mai târziu, când și-a dat seama că există riscul să fie prins, șeful de post Zetu a determinat-o pe o angajată de la primărie să falsifice o chitanță, prin care dovedea chipurile că a predat banii din amendă.
Cu toate astea, măgăria a ieșit la iveală, iar Vasile Zetu a ajuns din nou în fața magistraților Tribunalului Militar Iași.
Sentința s-a dat în aprilie 1999, plutonierul major Zetu, trecut în rezervă între timp, fiind condamnat la șase luni de închisoare pentru înșelăciune, șase luni pentru abuz în serviciu, șase luni pentru instigare la fals intelectual și trei luni de închisoare pentru uz de fals.
Judecătorii au decis ca în final fostul șef de post al comunei Vorona să execute pedeapsa cea mai grea (șase luni de închisoare), adăugând alte două luni.
În total, au decis magistrații Tribunalului Militar Iași, Vasile Zetu a primit opt luni de închisoare. Magiastrații au dispus însă suspendarea condiționată a executării pedepsei pe durata unui termen de încercare de doi ani și opt luni.
Vasile Zetu a mai fost cercetat în 1997 și într-un alt dosar de abuz în serviciu și favorizarea infractorului, însă soluția procurorului de caz a fost de neîncepere a urmăririi penale.
Potrivit informațiilor furnizate de Parchetul Militar Iași, la solicitarea reporterilor Monitorului, Vasile Zetu a mai fost cercetat, în perioada anilor 1997-1998, și de către Parchetul Militar Teritorial București de pe lângă Tribunalul Militar Teritorial București. Zetu a fost pus sub acuzare în 1997 într-un dosar de luare de mită și favorizarea infractorului, însă în septembrie 1998 s-a dispus neînceperea urmării penale.
Trecutul penal al fostului șef de post al comunei Vorona a fost șters cu buretele după trecerea termenul de încercare, în prezent Vasile Zetu fiind reabilitat.
Fiul „hingherului”-șef a spart șapte mașini într-o noapte
În familia Zetu, probleme cu legea are și fiul fostului șef de post al comunei botoșănene Vorona.
Alexandru Bogdan Zetu (25 de ani) a fost arestat în vara acestui an, fiind acuzat că, împreună cu alți trei tineri din Botoșani, ar fi spart și furat bunuri din mai multe autoturisme.
În total, susțin polițiștii, ar fi în jur de 15 mașini sparte, din care șapte pe raza municipiului Suceava, și toate în aceeași noapte (10/11 iulie 2011), valoarea bunurilor furate (electronice, bormașini, scule) fiind de peste 7.000 de lei.
Potrivit cotidianului Monitorul de Botoșani, fiul fostului polițist nu este la prima încălcare a legii, fiind trimis în judecată în alte două dosare pentru infracțiuni la regimul rutier, dosare în care a fost condamnat la șase luni de închisoare cu suspendare (pentru că a condus fără permis o mașină neînmatriculată) și la plata unei amenzi penale de 3.000 de lei (pentru că a condus fără permis).
Un oraș întreg nu poate scăpa de „hingherii” de mașini
Câmpulung Moldovenesc este singurul oraș din județul Suceava în care se blochează roțile, dar mai ales se ridică mașinile parcate neregulamentar.
Primarul Gabriel Constantin Șerban a bătut palma cu firma din Botoșani SC Hi Speed Recovery SRL, iar societatea a început să salte mașini din luna mai a acestui an, lunar zeci de persoane, turiști, localnici ori aflate în tranzit prin Câmpulung Moldovenesc trebuind să plătească taxe la nivelul salariului minim pe economie pentru a-și recupera autoturismele.
Problema nu e că autoritățile locale încearcă să facă ordine printre șoferii indisciplinați, ci faptul că în orașul plin de gropi și cu o grămadă de probleme nerezolvate au fost amplasate pe principala arteră care străbate municipiul zeci de indicatoare de interzicere a opririi, indicatoare care au prins în capcană zi de zi șoferi care nu le vedeau, mai ales că banda I este necirculabilă, fiind parcate zeci de mașini, care pe interzis, care regulamentar.
O altă problemă, semnalată în mai multe ediții ale Monitorului de Suceava, a fost modul în care firma de ridicări și-au desfășurat activitatea, angajați ai acesteia pândind de cele mai multe ori șoferii care opreau pentru câteva minute să intre într-un magazin, farmacie ori restaurant.
Operațiunea de ridicare durează mai puțin de un minut, iar faptul că zi de zi puteau fi văzute mașini parcate neregulamentar de care nu se atingea nimeni era un semn clar că ridicarea autoturismelor se face selectiv.
În urma articolelor publicate în cotidianul nostru în care prezentam toate aceste nereguli ale „hingherilor” de mașini din Câmpulung, Prefectura Suceava a constituit o comisie de control care a analizat întreaga activitate de blocare și ridicare a autovehiculelor și a solicitat revocarea sau modificarea tuturor documentelor care au stat la baza organizării acestei activități.
Membrii comisiei au constatat nereguli atât în Hotărârea de Consiliu Local care a stat la baza încheierii contractului dintre Primăria Câmpulung Moldovenesc și Hi Speed Recovery SRL Botoșani, cât și în regulamentul prin care era organizată această activitate.
În ședința de luna trecută a Consiliului Local Câmpulung Moldovenesc, s-a luat decizia suspendării activității „hingherilor”, însă SC Hi Speed Recovery și-a reluat activitatea în urmă cu câteva zile, patronul societății, Iulian Juncănaru, susținând că doar în instanță sau cu acordul ambelor părți poate fi suspendat contractul între firma sa și primăria Câmpulung Moldovenesc.