Formularele E112, în baza cărora o serie de asigurați cu boli grave pot fi tratați peste hotare, au fost eliberate în primele nouă luni din acest an pe numele a cinci persoane, indică datele contabilizate de Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava. Potrivit purtătorului de cuvânt al instituției, Anda Sălăgean, în perioada ianuarie-septembrie 2010, sucevenii care au beneficiat de formularele E112, în baza cărora s-au tratat în străinătate pe banii statului, au optat pentru asistența sanitară din Franța, Austria și Germania.
Referindu-se la modul în care se poate obține un tratament gratuit peste hotare, responsabilul de relațiile cu presa al CAS Suceava a explicat că persoana asigurată care solicită formularul E 112 trebuie să depună la CAS Suceava o cerere scrisă însoțită, după caz, de o copie a actului de identitate sau a certificatului de naștere, o adeverință de asigurat, dar și un referat sau raport medical care va conține recomandarea pentru efectuarea tratamentului în străinătate, precum și dosarul medical care va conține înscrisuri medicale din care să rezulte diagnosticul.
Argumente solide vizavi de motivul pentru care nu te poți trata în țară
Din cadrul raportului medical trebuie să rezulte că serviciul medical solicitat face parte din pachetul de servicii de bază de care beneficiază asigurații în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, precum și faptul că acesta nu poate fi efectuat într-un interval de timp normal în nici una din unitățile sanitare din România, luând în considerare starea curentă de sănătate a persoanei solicitante și evoluția probabilă a bolii.
De asemenea, trebuie precizat în mod explicit și argumentat motivul pentru care serviciul medical respectiv nu poate fi acordat într-un interval de timp normal în nici o unitate sanitară din România. Raportul medical trebuie întocmit de un medic dintr-o unitate sanitară aflată în relații contractuale cu o casă de asigurări de sănătate din România. Toate documentele medicale, precum și raportul medical trebuie să fie datate, semnate și ștampilate.
Confirmare în scris, din partea unității sanitare din UE care te tratează
Pentru a obține un tratament în străinătate mai este nevoie de o confirmare scrisă din partea unității sanitare din statul membru UE în care se intenționează efectuarea serviciului medical cu privire la disponibilitatea acesteia de a acorda respectivul serviciu medical, în baza formularului E 112, în perioada indicată de persoana solicitantă.
„Casa de Asigurări de Sănătate face doar o analiză a documentației depuse și nu decide din punct de vedere medical oportunitatea eliberării acestui formular.
Decizia medicală și responsabilitatea efectuării acestui tratament în străinătate revine în totalitate medicului curant sau unității sanitare căreia i s-a adresat pacientul”, a precizat Anda Sălăgean.