Chrysler este silit să taie în carne vie. Nu o face de plăcere ci de nevoie. Măcinat de o criză profundă, constructorul american de automobile premium s-a văzut constrâns să renunțe la patru modele. Două dintre ele sunt Crossfire coupe și roadster, modele fabricate în Germania la Osnabruck de carosierul Karmann. Ieri a fost o zi tristă pentru Chrysler și cei 1770 de muncitori implicați în activitățile de asamblare. Pe 18 decembrie a fost produs ultimul model Crossfire, după doar cinci ani de la începerea producției. Pensionarea prematură, deloc onorantă pentru automobilul american, a fost cauzată de vânzările neașteptat de slabe. Chrysler își propusese să exporte anual 30.000 de unități, dar piața americană a acceptat doar jumătate. La doi ani de la debut abia se vindeau 12.000 de bucăți. În 2006 mașina devenise un dezastru, cadența de producție scăzuse sub 200 de vehicule pe zi, iar Chrysler se gândea pentru prima dată să renunțe la Crossfire.
Eșecul are și o altă sursă. „Vinovații fără vină” sunt concurenții Audi TT, Nissan 350 Z și Porsche Boxster, competitorii ce au reușit să-l eclipseze aproape total. O altă lovitură sub centură a venit de la Mercedes SLK. Cu toate că SLK a furnizat în proporție de 90% suportul tehnic pentru Crossfire, se pare că nu a fost de ajuns pentru ca acesta să supraviețuiască.
De astăzi Crossfire a intrat în istorie, din nefericire a făcut-o mult prea devreme.