Christian Louboutin, magicianul pantofilor



Foto: www.tabu.ro
Foto: www.tabu.ro

Încălțămintea marca Louboutin se vinde ca pâinea caldă, chiar și în această perioadă de criză economică mondială, doamnele și domnișoarele pasiona-te de modă nelăsând un asemenea amănunt să le strice plăcerea de a cumpăra pantofii „maestrului”.
Numele lui Christian Louboutin se află pe buzele tuturor femeilor care apreciază și prețuiesc o pereche de pantofi perfectă. Francezul Louboutin este unul dintre cei mai talentați, recunoscuți și celebri designeri de încălțăminte de damă din întreaga lume, a cărui marcă înregistrată o reprezintă talpa roșie și lăcuită a pantofilor, care creează în cazul oricărui model un contrast ideal cu restul pantofului. O idee care le face nu doar pe femei să viseze, ci și pe bărbați, pentru că se spune că pantofii Louboutin sunt cea mai bună armă a seducției. Prima ambasadoare a mărcii Louboutin a fost Victoria Beckham, cea care nu iese niciodată în public fără să fie încălțată cu pantofi cu tocuri cât mai înalte.
Criza economică nu pare să afecteze în nici un fel casa Louboutin, designerul însuși fiind uimit și totodată mândru de rezultatele financiare pe care le-a înregistrat compania sa în ultimul timp. Potrivit lui Christian Louboutin, numărul perechilor de pantofi vândute anual în lume s-a menținut relativ constant, la impresionantul nivel de 340.000. Și nu este puțin lucru, dacă ținem cont de faptul că și cea mai ieftină pereche de pantofi Louboutin costă 300 de euro, iar modelele mai speciale depășesc câteva mii de euro. Astfel, francezul face concurență serioasă rivalilor săi, americanii Manolo Blahnik (ale cărui produse au fost intens promovate grație serialului și seriei de filme „Totul despre sex” și Jimmy Choo. Succesul lui Christian Louboutin se datorează în mare parte vedetelor care poartă pantofi concepuți de francez. Ca fapt divers, cu toate că Victoria Beckham este celebră pentru pasiunea sa pentru pantofi, cea mai „prețioasă” clientă a casei Louboutin este romanciera Danielle Steel, care susține că deține peste 6.000 de perechi de încălțăminte marca Louboutin.
Istoria succesului
Se spune că talentul este înnăscut, afirmație valabilă și în cazul lui Christian Louboutin, însă acesta s-a remarcat și prin faptul că a „învățat” arta modei la școala de design. Deși înnăscut, talentul lui Louboutin a înflorit în compania femeilor cu care a intrat în contact, apoi a fost cizelat de designerul francez Charles Jourdan, contemporan cu Coco Chanel. Christian Louboutin a simțit de foarte tânăr admirația și pasiunea pentru pantofii de damă: la frageda vârstă de 16 ani, francezul deja își vindea prima colecție de încălțăminte, pantofii săi ajungând în picioarele dansatoarelor de la Folies Bergčres.
După ce și-a făcut ucenicia sub îndrumarea lui Jourdan, Christian Louboutin a debutat în domeniul pantofilor din „lumea mare” a modei în anul 1982, când și-a pus talentul în slujba unor mari case de haute couture precum Chanel, Yves-Saint-Laurent sau Sidonie Lizzi (aceasta din urmă în Italia). În 1988,
Louboutin a mai făcut un pas mare în carieră, alăturându-se designerului Roger Vivier, care devenise acționar la Christian Dior după ce crease pantofi pentru această casă de modă.
În 1992, francezul își făcuse deja un nume în lumea modei, fapt ce i-a permis să lucreze singur și să își deschidă primul magazin de încălțăminte. 1992 este anul când a luat naștere marca Christian Louboutin. Prin faptul că designul era francez, se poate spune în linii clasice, iar pantofii erau produși în Italia, creațiile sale nu doar au convins, ci chiar au încântat femeile pasionate de modă. De atunci și până în prezent, cele mai mari vedete din showbiz-ul internațional „vânează” pantofii Louboutin, cu tălpi roșii lăcuite și tocuri care parcă nu se mai termină.
Din 1995, Christian Louboutin a început o colaborare fructuoasă cu designeri precum Lanvin, Alexander McQueen sau Jean-Paul Gaultier, care au ales să folosească talentul francezului pentru a-și pune în valoare creațiile vestimentare. În anul 1996, designerul francez a fost desemnat cel mai bun creator de încălțăminte, fiindu-i decernat Premiul Fanny al Asociației designerilor de încălțăminte din New York. În 2002, numele Louboutin s-a asociat cu cel al lui Yves Saint Laurent pentru prezentarea unei colecții, iar în urma acestei colaborări s-a născut o nouă marcă, botezată ĽChristian Louboutin pentru colecția haute couture Yves Saint Laurent 1962-2002“.
Christian Louboutin în prezent
După înființare, casa Louboutin a atras mereu atenția prin activitatea sa mereu plină de surprize și inițiative. În 2006, designerul francez a deschis la Paris magazinul „Minuit moins 7”, inovația acestuia constând în faptul că aici se fabrică și se vând pantofi pe comandă personalizați: clientele cu dare de mână își pot alege modelul și materialul din care încălțămintea va fi produsă, iar pantofii sunt făcuți exact pe piciorul celei care urmează să îi poarte.
În 2007, expoziția intitulată sugestiv „Fetish” și organizată în colaborare cu regizorul american David Lynch a oferit publicului ocazia de a admira fotografii cu tentă erotică în care apăreau și pantofi cu design special creați de Louboutin. În 2008, Christian Louboutin a primit pentru a doua oară Premiul Fanny, de data aceasta oferit de Fashion Institute of Technology, care i-a consacrat și o retrospectivă.
Cum creativitatea lui Christian Louboutin pare să nu aibă margini, designerul francez lucrează în prezent la o colecție de genți speciale, pe care întreaga comunitate a împătimiților modei o așteaptă cu sufletul la gură.