Chirițoiu: Am discutat atât cu RCS&RDS, cât și cu UPC; nu suntem „aprioric” împotriva tranzacției



Consiliul Concurenței a transmis RCS&RDS că nu este „aprioric” împotriva preluării UPC și ar putea accepta că noua structură va avea o cotă de piață mai redusă dacă sunt luate în calcul și alte canale de transmisie, precum antena sau internetul.
„Au fost discuții și cu o parte și cu alta (RCS&RDS și UPC- n.r.), însă nu există o notificare oficială de preluare. Eu nu știu să se fi semnat ceva”, a declarat pentru MEDIAFAX Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
El a precizat că discuțiile cu reprezentanții celor două companii au fost doar consultative și au vizat implicațiile unei astfel de tranzacții asupra pieței concurențiale.
„Ei vin și spun: «Dacă aș face așa, ce-ați zice voi, vi s-ar părea OK treaba asta? Unde ați avea semne de întrebare?»”, a adăugat Chirițoiu.
Președintele Consiliului Concurenței a menționat că discuțiile nu au vizat și prețul pentru o eventuală preluare, ci doar elemente care țin de cota de piață.
Întrebat dacă prin fuziunea celor două companii s-ar crea un monopol, Chirițoiu a afirmat: „Am zis că nu suntem aprioric împotrivă. Este o cotă mare de piață, evident, dar trebuie analizat. Ei vor argumenta, și eu sunt dispus să accept asta, că nu numai cablul contează, pentru că oamenii au acum alternative să folosească și antena. Mai sunt posturi de televiziune pe internet. Deci s-ar putea ca piața să fie mai mare, nu numai prin cablu propriu-zis”.
Ziarul Financiar a scris la finele lunii februarie că operatorul de telecomunicații RCS&RDS, controlat de omul de afaceri din Oradea Zoltan Teszari, este la un pas de a cumpăra rivalul UPC, fostul Astral, cu care se bate de peste 15 ani pe piața de cablu. Tranzacția s-ar ridica în jurul a 300 milioane dolari.
Dacă cele două companii s-ar uni, noua entitate ar avea aproape 4 milioane de clienți numai pe segmentul de televiziune, 1,7 milioane de clienți pe telefonie fixă, 1,4 milioane pe telefonie mobilă și 1,4 milioane pe internet fix. Cifrele de afaceri adunate ar duce la constituirea unui grup cu venituri anuale de aproape un miliard de dolari.
RCS&RDS a încheiat anul trecut pe pierdere, după ce în 2009 a consemnat un câștig net de 211,83 milioane de lei. Grupul și-a început activitatea în urmă cu 15 ani și este prezent și pe piețele din Ungaria, Cehia, Slovacia, Croația și Serbia.
Prezentă pe piața românească din 1992, UPC România este afiliată la UPC Broadband, divizia europeană a grupului Liberty Global, una dintre cele mai mari companii de comunicații prin cablu din lume.