China vrea să își reformeze industria media



Administrația chineză va iniția o reformă a industriei media locale, subordonată partidului comunist, pentru a transforma toate instituțiile media, cu excepția celor de interes public, în „adevărate companii comerciale”, supuse legilor pieții, informează cotidianul China Daily, citat de AFP.
„Ziarele și revistele, care sunt de interes public, sunt încurajate să își restructureze operațiunile, dar nu vor fi supuse în totalitate legilor pieții”, se arată într-un material apărut în ziarul China Daily, care citează Administrația Generală a Presei și Publicațiilor din China (GAPP).
Celelalte organizații de presă, afiliate organismelor oficiale, vor fi încurajate să se dezvolte prin intermediul „resurselor pieței”, pe parcursul unei perioade de tranziție de unul sau doi ani, potrivit noilor reglementări, care recunosc pentru, prima oară, statutul de editor privat, se mai arată în China Daily.
„Șase sau șapte edituri, care au venituri anuale de peste 10 miliarde de yuani (1,1 miliarde de euro), vor deveni competitori la scară mondială pe parcursul următorilor trei – cinci ani”, a declarat Fan Weiping, director al GAPP.
„Asta va da un impuls dezvoltării acestui sector”, a declarat Zhou Weihua, profesor al Școlii de Jurnalism din Beijing.
La finalul anului 2007, în China erau înregistrate oficial 9.500 de reviste, 2.000 de ziare și 600 de edituri.