Chevrolet va prezenta la Frankfurt conceptul avansat Miray



Chevrolet Miray Concept
Chevrolet Miray Concept

Chevrolet va întâmpina vizitatorii salonului auto de toamnă cu o creație care prefațează o frântură din universul mașinilor viitorului. Se numește Miray și este un concept spectaculos, futurist și avansat, cu o amprentă ecologică bine definită. Prototipul aduce o nouă interpretare elementelor tipice de design ale mărcii americane, dar în același timp este considerat un tribut adus moștenirii lăsate de mașinile sport Chevrolet.
„Miray înseamnă viitor în limba coreeană. Prototipul întărește legătura dintre autovehicul și șofer și oferă o abordare nouă asupra viitorului autovehiculelor sport”, a explicat Brannon. Modelul Miray demonstrează potențialul de recalibrare și extindere a tehnologiilor actuale în materie de sistemele de propulsie”.
Cu dimensiuni mici și decapotabil, prototipul Miray are un fuzelaj aerodinamic ce amintește de avioanele de luptă moderne. Grila dublă a radiatorului este flancată de farurile cu tehnologie LED, cu noile lămpi diurne specifice mărcii Chevrolet. Aripile față și spate evocă modelul Chevrolet Corvette din trecut și exprimă spiritul sportiv al prototipului. Spoilerele din fibră de carbon, amplasate la colțuri, asigură controlul deportanței și al fluxului de aer.
Partea laterală a caroseriei, în formă de săgeată, este fabricată din material plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) și fibre de carbon. Portierele cu deschidere verticală, în stilul autovehiculelor de curse de la Le Mans, subliniază aspectul rasat al prototipului Miray. Jantele sport ale modelului Miray, de 20 inch, pentru roțile din față, și de 21 inch, pentru cele din spate, sunt confecționate din aluminiu și fibră de carbon.
Interiorul prototipului Miray este caracterizat de un amestec de aluminiu șlefuit, piele naturală, material textil de culoare albă și suprafețe cu aspect de metal lichid, pentru un efect general care să îmbine rapiditatea cu aspectul sculptural. Postul de conducere dublu, care înconjoară șoferul și pasagerul din față, a fost inspirat de modelul emblematic Chevrolet Corvette: acesta se concentrează asupra șoferului, dar în același timp implică total pasagerul din față în experiența conducerii.
Informațiile afișate în fața șoferului au fost grupate în trei zone, fapt care elimină încărcarea inutilă a câmpului vizual și îi permite acestuia să se concentreze asupra senzațiilor din timpul conducerii. Camerele video retractabile pentru vedere în spate, care înlocuiesc oglinzile retrovizoare tradiționale, se extind prin acționare electrică de la geamurile laterale.
În cazul deplasării în zone urbane, camera video îndreptată în față funcționează în combinație cu sistemul GPS, pentru a suprapune informațiile sistemului de navigație cu imaginile video în timp real.
Sistemul de propulsie pe jumătate electric al prototipului Miray a fost creat pentru a performanțe maxime și eficiență sporită din punct de vedere al consumului de carburant. Cele două motoare electrice de 15 kW ale acestuia, montate frontal, sunt alimentate de o baterie litiu-ion reîncărcată prin utilizarea energiei de frânare regenerativă. Tracțiunea poate fi comutată între roțile din față și cele din spate.
Un motor supraalimentat, cu cilindree de 1,5 litri și patru cilindri, montat în spatele postului de conducere, se alătură motoarelor electrice, pentru a asigura o conducere performantă.
Un sistem de transmisie cu ambreiaj dublu elimină necesitatea unui convertizor de cuplu, asigurând astfel posibilitatea reducerii dimensiunii motorului. Schimbarea treptelor de viteză se face rapid și cu fermitate, schema treptelor de viteză fiind reglată pentru a îmbunătăți viteza maximă în modul performanță. Un sistem start-stop funcționează în combinație cu sistemul de transmisie cu ambreiaj dublu al prototipului Miray.