Chevrolet Spark EV – performață eco, autonomie și economie de carburant



Chevrolet oferă din acest an și mașini electrice. Primul din noua generație de vehicule cu zero emisii este Spark EV. Aceasta are o autonomie în regim mixt de deplasare în trafic urban/pe autostradă estimată de EPA de 132 km sau 82 de mile cu o baterie complet încărcată.
Comparativ cu un autovehicul nou obișnuit, modelul Spark EV poate asigura șoferilor din S.U.A. o economie de până la 9.000 de dolari (6.897 de euro) la costul carburantului într-o perioadă de cinci ani.
În Statele Unite ale Americii, modelul Spark EV va fi pus în vânzare vara aceasta, în California și Oregon. Autovehiculul va fi lansat pe anumite piețe europene începând cu anul 2014.
„Suntem pregătiți să lansăm pe piață un model electric nu doar eficient, dar care oferă și o conducere dinamică datorită cuplului remarcabil de 542 Nm (400 lb-ft) generat de motorul său electric”, a declarat Pam Fletcher, inginer șef responsabil cu autovehiculele electrice în cadrul GM.
Bateria litiu-ion de 21 kWh a modelului Spark EV va continua tradiția Chevrolet, oferind cea mai mare perioadă de garanție din industria auto, de opt ani sau puțin sub 161.000 km, în funcție de care dintre aceste limite este atinsă prima.
Spark EV va fi primul autovehicul de pe piață care va oferi încărcătorul SAE certificat recent, pentru încărcare rapidă la curent continuu (c.c.). Acest încărcător, care va fi disponibil la scurt timp după lansare, va permite reîncărcarea bateriei modelului Spark EV la până la 80% din capacitate în aproximativ 20 de minute. De asemenea, bateria suportă mai multe încărcări rapide la curent continuu pe zi. Reîncărcarea la curent alternativ poate fi efectuată în șase – opt ore, utilizând o priză de 230 V. Un set de cabluri de alimentare este disponibil standard.
Modelul Chevrolet Spark EV va atinge viteza de 100 km/h în mai puțin de 8,5 secunde prin îmbinarea armonioasă dintre un motor electric cu magnet permanent, care dezvoltă o putere de peste 130 cp și unitatea de transmisie coaxială.
Motorul cu magnet permanent dezvoltat de GM, cu răcire cu ulei, este centrul vital al sistemului de propulsie al modelului Spark EV. Efectuând teste pe distanțe de peste o jumătate de milion de mile (0,8 milioane de kilometri) cu versiuni de testare ale modelului Spark EV, inginerii au reușit să asigure cele mai bune performanțe ale motorului electric, utilizând un stator cu bare de cupru și o configurație unică a rotorului.
Săptămâna trecută, uzina a sărbătorit intrarea în producție a motorului din dotarea modelului Spark EV, fiind primul producător auto american important care a proiectat și produs atât un motor electric complet, cât și unitatea de transmisie pentru un autovehicul electric modern în S.U.A.